خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ:

سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی باید دارای «کد شامد» باشند

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۹۲۷

موسویان گفت: در حال حاضر 130 هزار نرم‌افزار موبایلی دارای «کد شامد» است که امیدواریم با کمک فروشگاه‌های نرم‌افزاری تا پایان سال جاری این میزان افزایش یابد.

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. ما به دنبال ایجاد فضایی سالم و مفید همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند، هستیم.

موسویان ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد طرح سما با محوریت ثبت کد الکترونیکی برای افراد در فضای مجازی است که در سال 1393 در مرکز عالی شورای فضای مجازی با هدف ایجاد فضای سالم و زیست‌بوم مفید فناوری اطلاعات تصویب شد و حالا این طرح قرار است فضایی سالم و مفید را ایجاد کند اما یکی از نکات مهم در این طرح این است که طرح سما با مشارکت مردم می‌تواند موفق باشد.

وی افزود: یکی از حرکت‌های بزرگ ایجاد برچسب‌هایی برای سایت‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی است. برای مثال هر کانال و سایت دارای «کد شامد» باشند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی درباره آمار اپلیکیشن‌های دارای کد شامد تاکید کرد: در حال حاضر 130 هزار نرم‌افزار موبایلی دارای «کد شامد» است که امیدواریم با کمک فروشگاه‌های نرم‌افزاری تا پایان سال جاری این میزان افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز