خبرگزاری کار ایران

نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور اصناف:

بیش از 300 ایثارگر در اتحادیه قهوه خانه‌داران عضویت دارند/ تغییر شغل برای جانبازان بسیار سخت است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۴۱۹

نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور اصناف گفت: جانبازان و ایثارگران تعهد داده‌اند که اگر پروانه کسب گرفتند یا مشغول شغل دیگری شوند دیگر نمی‌توانند از بنیاد شهید حقوقی دریافت کنند. جانبازان زیادی از صنف قهوه‌خانه‌داران جواز کسب گرفته‌اند الان بعد از این همه خون دل خوردن باید کسب و کار خود را تعطیل کنند. همه می‌دانیم که قطع حقوق خیلی راحت است اما وصل کردن مجدد آن بسیار سخت است.

سیدحسن نقوی، نماینده بنیاد شهید در امور اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص ابلاغ قانون جمع‌آوری قلیان و تعطیلی قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌ها در کشور گفت: در اتحادیه قهوه‌خانه‌داران نزدیک 300 ایثارگر در حال فعالیت هستند که اکنون وضعیت صنفی و معیشتی آنها مبهم است.

وی ادامه داد: برای یک فرد سالم تغییر شغل سخت است حال افرادی که  70 درصد جانباز هستند مشکلات بیشتری دارند. ضمن آنکه باید در نظر داشت که برای گرفتن پروانه کسب مراحل سختی را باید گذراند.

نقوی ادامه داد: قهوه‌خانه‌ها در این وضعیت اقتصادی علاوه بر خودشان برای 5 نفر دیگر شغل ایجاد کردند حالا به آنها ابلاغ شده که باید کسب و کار خود را تعطیل کنند. جانبازی که مثلا یک دست خود را از دست داده و در حال حاضر در صنف قهوه‌خانه مشغول است فردا باید چکار کند؟ این درست نیست که او را بعد از این همه فداکاری شرمنده زن و بچه کنیم.

وی تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران تعهد داده‌اند که اگر پروانه کسب گرفتند یا مشغول شغل دیگری شوند دیگر نمی‌توانند از بنیاد شهید حقوقی دریافت کنند. جانبازان زیادی از صنف قهوه‌خانه‌داران جواز کسب گرفته‌اند الان بعد از این همه خون دل خوردن باید کسب و کار خود را تعطیل کنند. همه می‌دانیم که قطع حقوق خیلی راحت است اما وصل کردن مجدد آن بسیار سخت است.

نقوی افزود: درخواست ما این است که کار کارشناسی انجام شود و این جمله امام فراموش نشود که خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران چشم و چراغ این ملت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز