خبرگزاری کار ایران

مسوول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات وزارت ارتباطات:

عدم هماهنگی عراق برای ارایه وای فای رایگان در مسیر نجف تا کربلا / سرویس دیتای همه اپراتورها از طریق سیم کارت برقرار است

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۸۸۶

مسوول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از عدم همکاری دولت و اپراتورهای عراق برای ارایه سرویس وای فای در مسیر نجف به کربلا خبرداد و گفت : اپراتورهای ایرانی تعرفه های دیتا و رومینگ خود را تا 60 درصد کاهش دادند.

به گزارش ایلنا،  اسماعیل رادکانی مسوول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات در مصاحبه با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره وضعیت ارتباطات در مسیر نجف به کربلا، گفت: با تمام تلاش های انجام شده و به رغم هماهنگی انجام شده با اپراتورهای عراقی برای ارایه سرویس وای فای رایگان در مسیر نجف به کربلا ، تا این لحظه اپراتورهای عراقی برای ارایه این سرویس نتوانسته اند مجوز لازم را از دولت عراق بگیرند و جواب مثبتی ارایه نکردند.

وی تصریح کرد: این در صورتی است که با تعامل اپراتورهای عراقی در شهر نجف و کربلا و کاظمین این سرویس ارایه شده است.

رادکانی با اشاره به اینکه اپراتورهای ایرانی برای ارایه وای فای رایگان در مسیر نجف به کربلا تجهیزات خود را نیز به این کشور ارسال کردند، تاکید داشت: حتی اپراتورهای ایرانی درخواست داشتند تجهیزات ارایه سرویس وای فای را به صورت رایگان به عراق ارسال کنند و اپراتورهای عراقی با این تجهیزات ارایه سرویس کنند که مورد قبول واقع نشد و متاسفانه تجهیزات در حال نصب توسط اپراتورهای عراقی پلمپ شده و به همین صورت باقی مانده است.

وی افزود: اپراتورهای ایرانی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ماه های گذشته برای ارایه سرویس بهتر به زائرین اربعین تمام تلاش خود را انجام داده اند، اما اکنون با عدم هماهنگی دولت عراق و اپراتورهای این کشور مواجه شدند.

مسوول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات در ادامه این گفتگو گزارشی از وضعیت ارتباطی مسیر زوار اربعین ارایه کرد و گفت: ظرفیت ارتباطات در حوزه دیتا و صوت دو برابر شده و ما مشکلی از بابت ارایه این سرویس ها به زوار در مسیر نداریم.

وی تصریح کرد: اپراتورهای ایرانی تعرفه های دیتا و رومینگ خود را تا 60 درصد کاهش دادند .

رادکانی از تبادل بیش از 4 میلیون دقیقه ترافیک بین ایران و عراق تا روز گذشته خبر داد و تاکید کرد: ما هیچ مشکلی از بابت ارتباطات و دیتا نداریم.

وی افزود: به دلیل اینکه اپراتورهای عراقی در صورت شلوغی شبکه، سیم کارت های خود را در اولویت قرار می دهند، اگر زائرین با سیم کارت های خود دچار مشکلی شدند ؛ می توانند از سیم کارت های عراقی استفاده کنند.

مسوول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات، از رصد 24 ساعته ارتباطات در این ایام بین ایران و عراق خبر داد و افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت شبانه روزی برای رسیدگی به مشکلات و مسایل مربوط به این حوزه با اپراتورهای ایرانی در حال پایش کیفیت ارتباطات و رفع مشکلات احتمالی است .

وی از زوار اربعین خواست در صورت مواجه با مشکل ارتباطی به نمایندگان اپراتورها در مسیر مراجعه کنند و یا با امور مشترکین این اپراتورها و یا با شماره 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تماس گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز