خبرگزاری کار ایران

سال گذشته در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران محقق شد

تولید بیش از 80 میلیارد متر مکعب گاز و 67میلیون بشکه نفت

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۰۷۸

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در سال گذشته با تولید بیش از 80 میلیارد متر مکعب گاز و 67 میلیون بشکه نفت معادل 101 درصد تولید تکلیفی از میدانهای نفتی و گازی تحت پوشش خود برداشت نمود.

به گزارش ایلنا، علیرضا ترنج زرد مدیر تولید  شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اعلام این خبر در رابطه با وضعیت تولید نفت در این شرکت اظهار داشت : هم اکنون ظرفیت تولید روزانه نفت به بیش از 220 هزار بشکه در روز رسیده است که با توجه به سوابق گذشته در دوران قبل از تحریم ها حداکثر 160 هزار بشکه در روز بود و  از یک روند رو به رشدی برخوردار است.  همچنین از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 34میلیارد متر مکعب گاز و 33 میلیون بشکه نفت در این شرکت تولید شده است.

وی در رابطه با اهمیت برداشت از میدان های مشترک نفتی خاطرنشان کرد : با توجه به حساسیت تولید در میدانهای  مشترک، تولید نفت خام از 53  هزار بشکه در روز در سال 94 به 70 هزار بشکه در روز در سال 95 افزایش یافت.

مهندس ترنج زرد درباره انجام توپکرانی هوشمند خط لوله 42 اینچ انتقال گاز از پالایشگاه دالان به شرکت ملی   مناطق نفت خیز جنوب گفت :توپکرانی خط لوله  42 اینچ  انتقال گاز از پالایشگاه فراشبند جهت تزریق در  میدانهای  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، به دلیل طولانی بودن مسیر از ابتدای بهره برداری تا کنون میسر نشده  و موجب نگرانی و ریسک بالای تولید به دلیل عدم پایش وضعیت خط طی 20 سال گذشته بود. با اجرای این  پروژه نصب ایستگاه دریافت و ارسال توپک در کیلومتر 137 تعیین شده در میانه خط انجام گرفت و در زمان تعمیرات اساسی اتصال بین خط اصلی و ایستگاه برقرار و برای اولین بار خط توپکرانی شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس ترنج زرد از  تزریق یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز در میدان شوریجه در سال 1395  خبر داد و اظهار داشت : با انجام تدابیر لازم و بهره برداری از دو حلقه چاه جدید، میزان تزریق در میدان شوریجه از یک میلیارد و 127 میلیون متر مکعب  در سال 94 به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب در سال 95 افزایش داشته است.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره دیگر فعالیت های صورت گرفته طی سال گذشته تصریح کرد : با اجرای یک طرح ضربتی مرکز تفکیک دانان در دی ماه 95 به منظور افزایش ظرفیت تولید از این میدان به میزان پنج هزار و 500 بشکه در روز راه اندازی شد. همچنین تعداد پنج  حلقه چاه نفتی جدید در سال گذشته با موفقیت           راه اندازی که موجب افزایش تولید نفت خام به میزان 7 هزار بشکه در روز شد.

وی اظهار داشت : راه اندازی مرکز تفکیک خیرگو در دی ماه 95 که امکان افزایش ظرفیت تفکیک به میزان 9 هزار بشکه مایعات در روز و بهبود کیفیت خوراک پالایشگاه را فراهم آورده از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

مهندس ترنج زرد  از انجام 281 هزار نفر / ساعت کار تعمیراتی طی سال جاری خبر داد و افزود : به منظور اطمینان از تأمین ظرفیت بدون وقفه تولید در اوج مصرف زمستانی و با انجام تمهیدات لازم به منظور توازن تولید تکلیفی، تأمین کالای یدکی مورد نیاز و هماهنگی پیمانکاران اجرایی، تعمیرات اساسی بالغ بر 281 هزار نفر / ساعت کار تعمیراتی مطابق برنامه در بیش از ده منطقه عملیاتی به طور همزمان و در موعد معین با موفقیت انجام پذیرفت.

بر اساس این گزارش ترنج زرد  درباره وضعیت میدان نفتی آذر خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی نفت شیرین در میدان آذر، طراحی از ابتدا به گونه ای بود که نفت تولیدی به صورت شیرین به واحد دهلران قدیم ارسال شود به یکباره در آغاز راه اندازی توسط مجری طرح اعلام شد  که تولید میدان نمکی است.از آنجا که آذر میدان مشترک است ، یک طرح ابتکاری به منظور افزایش ظرفیت دریافت در واحد نمک زدایی جدید دهلران به صورت ضربتی انجام پذیرفت و بدین ترتیب بالغ بر30 هزار بشکه نفت میدان آذر در واحد نمک زدایی جدید قابل بهره برداری شد. لازم به ذکر است که حداکثر  ظرفیت طراحی واحد نمک زدایی جدید دهلران 55 هزار بشکه است ، که با توجه به محدودیتهای عملیاتی در آن زمان قادر به دریافت بیش از40 هزار بشکه نبود و با توجه به راهکار های صورت  گرفته هم اکنون  60 هزار بشکه در روز نفت فرآورش می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز