خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضایی در بازدید از غرفه ایلنا:

اعزام انسان به فضا متوقف شده است/بودجه نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۱۴

محسن بهرامی گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های فنی، بودجه و برنامه‌ریزی اعزام انسان به فضا وجود ندارد و باید با حرکتی بزرگ و ملی آماده تامین نیازهای این پروژه شد.

محسن بهرامی (رئیس سازمان فضایی ایران) در بازدید از غرفه ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به پروژه اعزام انسان به فضا در ایران گفت: پروژه‌ای با نام اعزام انسان به فضا وجود ندارد بلکه یک پروژه با تامین مالی از سوی سازمان عطف به منظور اعزام انسان به فضا چند سال قبل وعده داده شده است که به دلیل سنگینی و دراز مدت بودن این پروژه، فعلا متوقف شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه اعزام انسان به فضا یکی از اولویت‌های فضایی ایران است، گفت:‌ سندی برای شورای عالی فضای مجازی توسط سازمان فضایی ایران آماده شده تا اعزام انسان به فضا یکی از پروژه‌های فضایی ایران باشد و برای این پروژه برنامه‌ریزی طولانی و بودجه در نظر گرفته شود.

 بهرامی تاکید کرد: اعزام انسان به فضا یک پروژه طولانی مدت است و در مدت یک یا دو سال محقق نمی‌شود. در سند فضایی ایران ذکر شده که تا سال 1404 در ایران انسان به فضا اعزام شود به همین منظور در صورت فراهم شدن بودجه و زیرساخت‌های مورد نیاز ممکن است تا انسان از ایران به فضا اعزام شود.

وی در رابطه با پروژه اعزام انسان به فضا خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر زیرساخت‌های فنی، بودجه و برنامه‌ریزی اعزام انسان به فضا وجود ندارد و باید با حرکتی بزرگ و ملی آماده تامین نیازهای این پروژه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز