خبرگزاری کار ایران

تحقق توسعه خطوط مترو با حمایت بی‌وقفه بانک شهر

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۷۵۷

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به این‌که بانک شهر بزرگ‌ترین پشتیبان شهرداری‌هاست، گفت: توسعه خطوط مترو در کلانشهرها تنها با حمایت بی وقفه بانک شهر میسر شده است.

به گزارش  ایلنا  به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مجید فراهانی با اشاره به نقش این بانک در پشتیبانی پروژه‌های مختلف در کلانشهرها گفت: بانک شهر تنها بانکی است که سهامش متعلق به شهرداری‌های کلانشهرها و مدیریت شهری است  و از زمان تاسیس تاکنون توانسته فعالیت‌های مهمی را جهت تامین مالی پروژه‌های شهرداری کلانشهرها و توسعه شهرها ایفا کند.

وی با بیان این‌که  تا قبل از ایجاد بانک شهر،  کلانشهرها و همچنین شهرداری‌های شهرهای مختلف از وجود یک موسسه مالی قابل اطمینان برای پشتیبانی پروژه‌های خود بی‌بهره بودند؛ تصریح کرد: تاسیس بانک شهر باعث شد پشتوانه مالی برای کلانشهرها در اجرای پروژه‌ها ایجاد شود.

نقش مهم بانک شهر در توسعه و تامین مالی پروژه‌های شهری

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان این‌که در تهران نیز بانک شهر نقش مهمی در توسعه و تامین مالی پروژه‌ها داشته  و دارد،  افزود: در حال حاضر شاهد هستیم بانک شهر تامین مالی خط شش، خط هفت مترو و  ادامه خط یک مترو را که نیاز به تامین مالی نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان دارد را تقبل کرده است.

وی به بازدید اخیرش از پروژه خط شش مترو اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل توسعه بدون وقفه خط شش،  تامین مالی منظم از سوی بانک شهر در این پروژه مهم بود  که سبب شده ۲۴ ساعته  ساخت این پروژه  که در راستای تسهیل رفت و آمد مردم و کاهش آلودگی هواست، پیش رود.

فراهانی بانک شهر را بزرگترین پشتیبان مالی شهرداری‌ها دانست و  خاطرنشان کرد: این بانک نقش مهمی در پیشبرد  فعالیت‌های شهرداری‌ها داشته است، هرچند در حوزه های دیگر همچون بانکداری الکترونیک فعال و موفق بوده به گونه‌ای که در بانکداری الکترونیک سرآمد است و همچنین با ایجاد شهرنت به صورت ۲۴ ساعته خدمات بانکی ارائه می‌کند و شهروندان با ورود به شهرنت ها در هر ساعت از شبانه روز  خدماتی مشابه باجه بانکی دریافت می‌کنند.

بانک شهر پیشرو در بانکداری الکترونیک

به گفته وی، این مساله یکی از کارهای مهم در کشور بوده که برای اولین بار توسط بانک شهر ایجاد شده و باید یادآور شویم که بانک شهر همواره در بانکداری الکترونیک پیش رو بوده است.

فراهانی با بیان این‌که انتظار است  که بانک شهر به دلیل  فضا و ارتباطات جدیدی که در روابط بین الملی ایجاد شده در حوزه بین الملل نیز حضور جدی تری داشته باشد گفت: همچنین امروزه سرمایه  گذاران زیادی در دنیا علاقمند هستند در پروژه های شهر سرمایه گذاری کنند که نیازمند تضمین بانکی هستند و بانک شهر می تواند  در جذب سرمایه گذار و همچنین  ارائه تضامین  مناسب به سرمایه گذاران فعالیت چشمگیر داشته باشد.

وی افزود: بانک شهر می‌تواند با همکاری دولت،  استفاده از خطوط اعتباری مالی که بین ایران و برخی کشورها وجود دارد نسبت به خریداری تجهیزات مورد نیاز مدیریت شهری همچون واگن و... اقدام کند.

فراهانی در ادامه افزود: عملکرد بانک شهر قابل قدردانی است چراکه نقش مهمی در توسعه پروژه ها داشته و امید است این همکاری ها مانند گذشته  ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز