خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

تعطیلی 13 هزار واحد صنفی به دلیل رکود و فشار مالیاتی/ دریافت مالیات بر ارزش افزوده در شرایط رکود توجیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۴۲

رسول جهانگیری گفت: مدیران و قانون‌گذاران ما می‌گویند مالیات ارزش افزوده در 130 کشور جهان اجرا می‌شود اما نمی‌گویند که شرایط اقتصادی آنها چیست و آیا رکودی که ما در حال تجربه کردن آن هستیم را داشته‌اند یا خیر؟ به نظر می‌رسد دریافت مالیات بر ارزش افزوده در شرایط رکود توجیه ندارد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر کشور و نحوه اخذ مالیات گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مالیاتی که از ما دریافت می‌شود باید مالیات واقعی بر درآمد باشد. کشور چهار سال است در رکود به سر می‌برد و درآمد اصناف به حداقل رسیده پس هیچ توجیهی وجود ندارد که مالیات افزایش پیدا کند.

رسول جهانگیری ادامه داد: من رئیس اتحادیه مشاورین املاک اصفهان هستم و امروز تمام مسئولین اذعان دارد که ساخت و ساز از رونق افتاده است و ما عملا  کسب و کاری نداریم. فقط بر اساس اجاره واحدهای مسکونی و تجاری فعالیت می‌کنیم. این سوال به وجود می‌آید فردی که یک آپارتمان اجاره کرده است چه ارزش افزوده‌ای برای وی ایجاد شده که حالا بیاید 9 درصد آن را مالیات بدهد. آن هم با شرایطی که اکثر مردم کشور به لحاظ رکود با حداقل درآمد روبه‌رو شده‌اند. متاسفانه ممیزان مالیاتی بدون در نظر گرفتن این شرایط رقم مالیات مورد نظر خود را به ما تحمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: در کلان‌شهر اصفهان که پایتخت توریستی کشور محسوب می‌شود رکود به حدی بوده که در سال‌های گذشته 13 هزار واحد صنفی دارای پروانه تعطیل شده‌اند. علت این امر علاوه بر رکود فشار مالیاتی‌ای بوده که به آنها وارد شده، این رقم شامل اصنافی است که به صورت رسمی به ما اعلام کرده‌اند.

جهانگیری گفت: مدیران و قانون‌گذاران ما می‌گویند مالیات ارزش افزوده در 130 کشور جهان اجرا می‌شود اما نمی‌گویند که شرایط اقتصادی آنها چیست و آیا رکودی که ما در حال تجربه کردن آن هستیم را داشته‌اند یا خیر؟ به نظر می‌رسد دریافت مالیات بر ارزش افزوده در شرایط رکود توجیه ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز