خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا نمی‌تواند طرف‌های اروپایی را از تعهدات برجامی منصرف کند/ بیش از صحبت‌های ترامپ باید نگران فضای داخل باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۳۱۹

محمود دودانگه گفت: علی‌رغم تناقض‌هایی که میان اروپا و آمریکا برای اجرای دقیق تعهداتی که در چارچوب برجام به ایران داده‌اند، وجود دارد اما به نظر می‌رسد در عمل، آمریکا نمی‌تواند طرف‌های اروپایی را از تعهدات خود منصرف کند.

محمود دودانگه ، قائم مقام معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص صحبت‌های اخیر ترامپ و تاثیر آن بر اقتصاد ایران اظهار داشت: باید بیش از آنکه نگران صحبت‌های اخیر ترامپ باشیم نگران اتفاقاتی‌ که در آینده در فضای واقعی اقتصادی و تجاری داخل کشور رخ می‌دهد باشیم و به صورت مرتب آنرا پایش کنیم.

وی افزود: علی‌رغم تناقض‌هایی که میان اروپا و آمریکا برای اجرای دقیق تعهداتی که در چارچوب برجام به ایران داده‌اند، وجود دارد اما به نظر می‌رسد در عمل، آمریکا نمی‌تواند طرف‌های غربی را از تعهدات خود منصرف کند.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که دولت برای مواجهه با این موضوع باید چه تدابیری را  بیاندیشد؟ ، گفت: این مسیر و فضا از قبل قابل پیش‌بینی بود و به همین دلیل استراتژی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد و مقرر شد تا بخش‌های گوناگون بانکی و تجاری برای مقابله با تکانه‌های بین‌المللی و محدودیت‌های پیش رو،  آنرا رعایت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تحریم‌های موجود با این سیاست، تاثیرپذیری حداقلی را داشته ، افزود: حتی ما در این مدت موفق شدیم تا چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و با تلاش و جدیت و همگرایی بیشتر مجلس و دولت و بخش خصوصی و نهادهای اقتصادی، کشور را در جهت اقتصاد مقاومتی به سمت جلو حرکت دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز