خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان:

حمایت بنیاد مستضعفان از 6 هزار طرح اشتغالزایی تا 5 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۷۷

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هم اکنون برای هر استان 20 میلیارد تومان در سال و برای هر طرح 2 میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم که ارائه این نوع تسهیلات به پیشرفت توجیه اقتصادی پایش و تسهیلات لازم انجام طرح دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمد سعیدی کیا در چهارمین همایش ملی روستا و عشایر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، بیان داشت: گردشگری، دامداری ، کشاورزی زمینه‌هایی هستند که اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در این زمینه‌ها با ارائه تسهیلات حمایت می‌شود.

وی افزود: توانمند سازی نیروی انسانی در روستاها و ایجاد بستر امن و مناسب می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

سعیدی‌کیا در ادامه گفت:‌بنیاد مستضعفان 1400 میلیارد وام برای این نوع طرح‌ها در نظر گرفته است از سال گذشته تاکنون 850 طرح مصوب شده که 270 میلیارد تومان به 560 طرح پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: از تمام فعالان اقتصادی و صاحبان طرح‌های اشتغال دعوت می‌شود با ارائه طرح‌های خود از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه این بنیاد قصد دارد در پنج سال آینده از شش هزار طرح اشتغال‌زایی حمایت مالی کند بیان داشت: برای این کار توان مالی مورد نیاز را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در شمال کشور طرح‌های حمایتی اجرا شده است در زمینه تولید ماهی‌های خاویاری جهت جلوگیری از انقراض این آبزیان صد طرح ارائه شد که تاکنون 11 طرح را به تصویب رسانده‌ایم و به آنها تسهیلات ارائه کرده‌ایم و امیدواریم تا سه سال آینده به این 100 طرح تسهیلات لازم را ارائه کنیم.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه صد هزار دانش آموز تحت پوشش بنیاد مستضعفان هستند بیان داشت: در حوزه دانشجویی هشت هزار نفر از خدمات بنیاد استفاده می‌کنند همچنین همه خانواده‌هایی که دارای دو معلول به بالا هستند تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرد و تاکنون 11 هزار و 300 خانواده در این چارچوب از حمایت‌ های بنیاد برخوردار شده‌اند.

وی افزود: مادران بارداری که در روستاها با تغذیه نامناسب مواجه هستند تحت پوشش بنیاد هستند که تعداد این افراد به 70 هزار نفر رسیده است به کمک بنیاد علوی و وزارت بهداشت سبد کالا در اختیار این مادران قرار می‌دهیم که این کار آثار مثبتی بر روی نوزادان داشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه در مواقع سیل و زلزله سیمان لازم برای بازسازی مسکن روستایی به صورت رایگان از جانب بنیاد تامین می‌شود بیان داشت: محور تمام این کارها مردم هستند.

وی در پایان گفت: باید برای اجرای طرح‌های روستایی زمان‌بندی درست و برنامه لازم داشته باشیم سیاست بنیاد مستضعفان ارائه تسهیلات به مناطق روستایی و محروم برای اشتغال‌زایی روستایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز