خبرگزاری کار ایران

برای نیمه اول مهرماه گزارش شد:

7.2 میلیمتر بارش در 15 روز آغازین سال آبی/ 5 میلی‌متر بارندگی در دو روز پایانی هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۲۸

ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهر تا 15 مهر سال آبی جاری به 7.2 میلیمتر رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، بارش‌های خوب در روزهای پایانی هفته گذشته باعث شد که ارتفاع کل ریزش‌های جوی در دو هفته نخست امسال یعنی از اول مهر تا 15 مهر سال جاری به 7.2 میلیمتر برسد که 5 میلی‌متر از این بارش‌ها در دو روز اتفاق افتاد.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (2.7 میلیمتر) 166.7 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( 2.1 میلیمتر) 242.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجم بارش کشور از اول مهر تا پایان 15 مهرماه جاری معادل 11 میلیارد و 866 میلیون مترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، حوضه آبریز اصلی دریای خزر شاهد بیشترین میزان بارش ها 55.2 میلیمتر بوده و پس از آن حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه شاهد 7.8 و حوضه های آبریز اصلی فلات مرکزی و قره قوم هر یک شاهد 1.8 میلیمتر بارندگی بوده اند.

این گزارش در ادامه اعلام می کند که بیشترین بارش ها مربوط به ایستگاه رامسر- صفارود در استان مازندران به میزان 505 میلیمتر بوده است.

برپایه این گزارش، از ابتدای مهرماه تا 15 مهرماه سال آبی جاری حوضه آبریز خزر در مجموع از 55.2 میلیمتر بارش برخوردار بوده که این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 16 میلیمتر، 245 درصد و در مقایسه با متوسط دراز مدت 16.2 میلیمتر، 240.7 درصد افزایش را نشان می دهد.

گفتنی است، میزان بارش در حوضه های آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان و مرزی شرق صفر اعلام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز