خبرگزاری کار ایران

سید ابوتراب فاضل تشریح کرد:

ذوب آهن بر می‌گردد/ تغییرات گسترده در فولادساز بزرگ کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۷۷

نماد شرکت ذوب آهن اصفهان چند روزی است به دلیل تعدیل بودجه پیش بینی مربوط به صورت‌های مالی منتهی به اسفند 96 متوقف شده است. همانگونه که بارها مدیران ارشد این شرکت تاکید کرده‌اند، شرکت تحولات عظیمی را پشت سر می‌گذارد، در این راستا و برای شفافیت بیشتر در خصوص فعالیت این شرکت و پروژه‌های در دستور کار آن و دلایل تعدیل مثبت شرکت یک عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا، سیدابوتراب فاضل، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درباره تعدیل منشتر شده از سوی شرکت گفت: نماد شرکت به دلیل رشد بیش از 20 درصدی سود قابل اعمال توسط ناظر بازار متوقف گردیده و هم اکنون موارد درخواستی بورس جهت شفاف سازی بودجه مذکور به بورس ارسال شده و به احتمال فراوان امروز نماد شرکت بازگشایی خواهد شد. در گزارش کدال، زیان 35 ریالی برای هر سهم تبدیل به سود 5 ریالی شده است و با نگاهی به بودجه منتشر شده از سوی شرکت به وضوح می‌توان حرکت رو به جلوی شرکت را مشاهده نمود.

وی افزود: سرفصل سود عملیاتی شرکت با رشد خیره‌کننده‌ای رو به رو گشته و از سوی دیگر به دلیل روش استاندارد حسابداری شرکت قیمت‌های فروش محصولات علیرغم رشد بالای مقاطع در سال جدید همچنان بسیار پایین‌تر از مقدار واقعی درج شده است.

باید منتظر تحولات متعدد بعدی سهم باشد. آنچه که اهمیت دارد این است که ذوب آهن توانسته است تنها با عملکرد مناسب خود به این سود دست یابد. حال آن که این امکان وجود دارد تا آخر سال بار دیگر، با تثبیت قیمت فروش مقاطع فولادی در بازه بیش از 20000 ریال برای هر کیلوگرم محصول شرایط سودآوری سهم تغییر یابد. این در حالی است که شرکت از محل کنترل هزینه‌های تولید خود می‌تواند با تحقق طرح‌های در دست اقدام در آینده بار دیگر بودجه خود را دستخوش تغییر نماید.

فروش املاک ذوب به کجا رسید؟

فاضل در پاسخ به پرسشی درباره پیشرفت پروسه فروش املاک و مستغلات شرکت نیز گفت: پروسه فروش املاک و شناسایی سود غیرعملیاتی مطابق بودجه و برنامه مدون در حال پیگیری است، رایزنی ‌های فراوانی هم با مشتریان بالقوه صورت گرفته است و به توافقات مناسبی نیز دست یافته‌ایم.

وی افزود: آنچه در بودجه آورده‌ایم را به امید خدا به عمل می‌رسانیم. همانگونه که مستحضرید تعداد چهار باب از این املاک طی آگهی رسمی روزنامه به مزایده گذاشته شده تا مراحل کار مطابق آیین نامه معاملات شرکت شکل قانونی به خود بگیرد، البته که شرکت به جز آگهی این مزایده خود دست به کار شده و تا رسیدن به نتیجه نهایی تا پایان سال به فعالیت خود جهت فروش همه زمین‌های پیش بینی شده در بودجه ادامه خواهد داد. همچنین ملاک عملکرد شرکت دستیابی به سود غیرعملیاتی مندرج در اولین بودجه پیش بینی شده شرکت است.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقا شرکت از این محل چه مقدار سود شناسایی خواهد کرد، گفت: امکان شناسایی درآمد بیشتر از آنچه که در بودجه آمده است، از این محل تا پایان سال مالی جاری نیز می‌باشد، زیرا قیمت‌های برآورد شده به عنوان قیمت پایه برای زمین‌های موجود در مزایده فروش مربوط به سال‌های گذشته بوده و قیمت‌های کارشناسی کنونی به نظر بالاتر از این‌ها می‌باشد.

فاضل افزود: میزان درآمد قطعی ناشی از فروش را تنها پس از تکمیل نهایی پروسه می‌توان عنوان کرد.

عضو هیات مدیره این شرکت درباره چند طرح عظیم شرکت جهت کاهش بهای تولید تا پایان سال گفت: اولین و مهم‌ترین طرح درباره کنترل بهای تمام شده، تغییر ساختار سازمانی شرکت و استفاده بهینه از نیروی کار و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی می‌باشد که در این رابطه شرکت اقدامات مهمی را به انجام رسانده است؛ که از آن جمله می‌توان به تغییر چارت سازمانی شرکت مبنی بر فرآیند و تاسیس شرکت‌های زیرمجموعه و انتقال پرسنل و هزینه‌های مربوطه به شرکت‌های زیر مجموعه و... نام برد.

وی گفت: از این محل تعداد نیروهای عملیاتی شرکت از 15300 نفر به 11850 نفر کاهش خواهد یافت. البته این اقدام با حفظ کرامت نیروی انسانی و بدون تعدیل حتی یک نفر از نیروهای شرکت صورت گرفته است. مورد دیگر کاهش ضریب HMR در بخش فولادسازی از 89 درصد در ابتدای سال 94 به 80 درصد و کاهش مصرف کک در کوره بلند، که به این منظور تدابیری از جمله توقف کوره بلند شماره 1، کنترل کیفیت کک خریداری، استفاده از کک‌ریزه در شارژ کوره بلند، تغییر سرند کک و بهبود روش انباشت و ارسال کک منجر به کاهش 48 کیلوگرم بر تن مصرف کک و کاهش هزینه‌های تولید به میزان 856 میلیارد ریال در سال می‌شود.

به گفته وی، ازسوی دیگر پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلندها جهت کاهش 150 کیلوگرم بر تن مصرف که پیشرفت این طرح تاکنون 70 درصد بوده و بر پایه برنامه از اواخر سال 96 راه‌اندازی می‌گردد، که اجرای این طرح منجر به ایجاد ارزش افزوده به میزان 2240 میلیارد ریال در سال می‌گردد، نیز از مهم‌ترین اقدامات شرکت در سال جاری می‌باشد. به گفته وی شرکت با بروز رسانی 2200 میلیاد ریال تسهیلات در بانک صادرات و 2176 میلیارد ریال بانک رفاه و کاهش نرخ تسهیلات از 24 به 18 درصد و استمهال بدهی نزد بانک اقتصاد نوین به مبلغ 3387 ریال و مبلغ 30 میلیون یوآن چین، تجدید تسهیلات 780 میلیارد ریالی نزد بانک پاسارگاد و استفاده از تسهیلات سلف موازی به مبلغ 2500 میلیارد ریال طی دو مرحله اقدام به کاهش هزینه‌های مالی خود نموده است.

افزایش سرمایه «ذوب» چه شد...؟

فاضل در مورد پروسه افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات نیز گفت: علی‌رغم شنیده‌های ما از بازار درباره عدم خوشبینی به تکمیل پروسه تهاتر بدهی‌ها و در پی آن افزایش سرمایه شرکت به اطلاع کلیه فعالان بازار و سهامداران شرکت می‌رسانم، این پروسه با جدیت تمام از سوی شرکت در حال پیگیری و اتمام است و به زودی اخبار بسیار خوبی درباره این موضوع از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

وی گفت: در مدیریت سهام شرکت با جدیت تمام پروسه بازارگردانی سهام را دنبال می‌شود و با کنترل روزانه بازار و با ارتباط قوی با بازارگردان بهترین استراتژی را جهت رساندن قیمت سهام شرکت به ارزش ذاتی خود دنبال می‌کنند، بی‌شک سهام شرکت ذوب‌آهن که هم اکنون ارزانترین سهم نسبت به گروه خود می‌باشد رشد قیمت مناسبی را در آینده تجربه خواهد نمود و سامانه کدال می‌تواند بهترین محرک در رسیدن سهم به جایگاه اصلی خود باشد. همانگونه که اولین تعدیل درآمد سهم در هفته گذشته رونمایی شد به زودی مابقی اخبار مثبت سهم از طریق سامانه رسمی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز