خبرگزاری کار ایران

مصطفوی:

سومین تولید کننده آبگرمکن دیواری در دنیا هستیم/ در سال 95 به عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شدیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۲۷

مصطفوی گفت: جهت رفاه حال بیشتر مشتریان و مردم مان و همچنین بقا در صحنه رقابت چاره ای جز تولید جهان تراز و توسعه نداریم. تلاش بیشتری در این زمینه باید انجام دهیم و در سال 95 به عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شدیم.

گروه اقتصادی ایلنا با هدف شنیدن مسائل و مشکلات موجود در صنف صنایع لوازم خانگی در کشور و تلاش در جهت رسانه‌ای کردن این مسائل، میزگردی در همین راستا برگزار کرد.

مصطفوی مدیر روابط عمومی شرکت بوتان در این میزگرد گفت: سال 1367 آبگرمکن را از اسپانیا به صورت محصول کامل وارد می‌کردیم، با سرمایه‌گذاری در این حوزه از حدود 6 سال پیش توانستیم به عنوان اولین شرکت خصوصی محصولات صنعتی‌مان را به ایتالیا صادر کنیم، که از ایتالیا به سایر کشورهای اروپایی صادر می‌شود. امروز سومین تولید کننده آبگرمکن دیواری در دنیا هستیم.

وی افزود: جهت رفاه حال بیشتر مشتریان و مردم مان و همچنین بقا در صحنه رقابت چاره ای جز تولید محصول با کیفیت نداریم. باید تلاش بیشتری در این زمینه باید انجام دهیم. در سال 95 به عنوان صادر کننده نمونه ملی انتخاب شدیم. یکی از مدل‌های آبگرمکن صادراتی ما، سومین برند محبوب بازارهای ایتالیائی شناخته شده است. بطور کلی تعداد مدل‌های صادراتی ما به بازارهای اروپائی بیش از 125 مدل مختلف می‌باشد.

مصطفوی افزود: بیش از 97 درصد قطعات آبگرمکن تولید داخل است و فقط 3 درصد وابستگی خارجی داریم. در کنار آبگرمکن، انواع پکیج های دیواری و انواع رادیاتورها نیز جزو سبد محصولات تولیدی این شرکت می باشند.ما نشان دادیم که با سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه، شرکت‌های ایرانی قدرت رقابت با کشورهای خارجی را دارند.

و ادامه داد: البته که سختی ها و چالشهای بسیاری در این راه وجود دارد و اتفاقا شیرینی و حلاوت دسترسی به بازارهای جهانی، طی نمودن راههای سخت و پرپیچ و خم آن است ولی در بازار داخلی با عنایت به رکود چند سال قبل و کسادی سال‌های اخیر، چالشهایی برای همه شرکتهای تولیدی وجود دارد ولیکن با افزایش توان رقابتی و انجام صادرات می‌توان حتی ریسک‌های کسادی و رکود داخلی را نیز به حداقل ممکن رساند.

وی تصریح کرد: باشرکت بوش قرادادی منعقد کردیم که تولید و توزیع انحصاری محصولات ترموتکنولوژی بوش در ایران را بر عهده بگیریم. این قرارداد را با شروع عرضه انواع مختلف از محصول پکیج بوش شروع کرده ایم.

وی ضمن بیان این موضوع که در بوتان ارزشهایی حکمفرماست و همه کارکنان ضمن تلاش حداکثری در رعایت این موارد، سعی در اشاعه آن بین سایرین نیز دارند، گفت:  ارزشهایی مانند حفظ منافع ملی، احترام، مسئولیت پذیری. بیش از  2 هزار نفر نیروی کار در این مجموعه به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند،که میزان مشارکت بانوان نیزقابل توجه است

مصطفوی در پاسخ به این سوال که چند درصد بازار داخلی را تامین می‌کنید؟ گفت: در بازار آبگرمکن فوری دیواری بیش از92 درصد سهم بازار در اختیار بوتان است ولیکن با احتساب انواع آب‌گرم‌کن‌های ایستاده و مخزنی، سهم بوتان از کل بازار ابگرمکن در حدود 60 درصد می باشد. در خصوص محصول پکیج شوفاژ دیواری، بوتان اولین تولید کننده این محصول در ایران بوده است و امروز نیز از سهم قابل توجهی برخوردار است

وی در پایان افزود: یکی از نکات بسیار مهم، تنوع تولیدات محصولات بوتان می باشد که به جرات کمتر تولید کننده ای چنین دامنه ای از محصولات را به بازار ارائه می‌نماید. تولید محصول متناسب با شرایط ساخت و ساز از دیگر ویژگی‌های تولید بوتان است. برای مثال طراحی، تولید و عرضه آب‌گرم‌کن‌های روم سیلد و ابگرمکن مدل BX با قطر دودکش 10 سانتیمر، با عنایت به اینکه دودکش اکثر ساختمانهای کشور با قطر 10 و یا کمتر از آن طراحی و ساخته می‌شوند، به همین منظور شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز