خبرگزاری کار ایران

فرآورش گاز امسال به سقف روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۶۹

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش فرآورش گاز تا سقف روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا بهمن نیا به افزایش تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی اشاره و تاکید کرد: تا پایان سال ۹۶ به رقم‌های بالایی از تولید و فرآورش گاز خواهیم رسید.

وی افزود: با توسعه‌ای که در میدان مشترک پارس جنوبی انجام گرفته است، به‌زودی ۲ پالایشگاه گازی (فازهای ۱۹و۲۰،۲۱) نیز به مجموعه بهره‌برداری پالایشگاه‌های گاز کشور افزوده می‌شود.

میدان گازی پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و در آب‌های سرزمینی ایران و قطر واقع شده است.این میدان گازی بین ایران و قطر مشترک بوده و در کشور قطر، میدان گازی گنبد شمالی نام دارد. ایران و قطر از ابتدای برداشت از این میدان مشترک همواره در رقابت برای برتری در بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی این میدان بودند.

ایران هم اکنون بیش از ۵۳۰ میلیون مترمکعب از این میدان گازی برداشت می‌کند و با تکمیل همه فازهای این میدان، میزان برداشت ایران به ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

هم اکنون هفت پالایشگاه یک تا ۶ و همچنین نهم پارس جنوبی، گاز ترش این میدان را فرآورش و شیرین سازی می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز