خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اولین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان مطرح شد؛

قمری: ۲۰ هزار نفر برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند/ صابری: آزمون استخدامی خلا پیدا کردن نیروی ماهر را پر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۱۴۰

نشست خبری اولین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان صبح امروز در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور خبرنگاران و کارشناسان این حوزه برگزار شد مهندس صابری معاون توسعه‌‌ی فناوری پارک فناوری پردیس و نماینده شبکه نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان صحبت کرد.

همچنین محمد حسین قمری دبیر شواری سیاست‌گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان درباره چگونگی برگزاری این آزمون و نحوه ثبت‌نام در سامانه inre.ir توضیح داد.

وی در صحبت‌هایش از ایجاد پنج هزار شغل با برگزاری این آزمون برای افراد جویای کار در کشور خبر داد و توضیح داد که در استخدام افراد شرکت کننده در آزمون مدرک ملاک اصلی از سوی شرکت‌ها نیست بلکه مهم مهارت و توانایی افراد در آن شغل است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی تاکید کرد: در این آزمون و در فرایند رتبه‌دهی به افراد شرکت کننده مدرک تحصیلی اصلا تاثیری ندارد.

قمری در صحبت‌هایش بیان کرد که طبق برآوردها با برگزاری این آزمون تعداد حداقل ۵ هزار شغل مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. وی درباره افرادی که در مرحله اول آزمون قبول نمی‌شوند نیز، گفت: افرادی که جذب کار نمی‌شوند کارنامه تحصیلی دریافت می‌کنند و همچنین به آنها مشاوره داده می‌شود که چه شغلی برایشان مناسب است و علت‌ها و ضعف‌های آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌ بنیان انتخاب شغل و حرفه مورد نظر برای ثبت‌نام کنندگان در ۸ دسته مجزا  طراحی شده است و سوالات مطرح شده نیز در حوزه شخصیت‌شناسی، فهم اجتماعی و دانش عمومی و اختصاصی هر شغل است.

لازم به ذکر است که ثبت نام آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان از ۱۴ تا ۲۶ شهریورماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز