خبرگزاری کار ایران

پزشکیان خبر داد؛

نشست آملی لاریجانی برای پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین/ دستور رییس قوه قضاییه برای تشکیل کارگروه ویژه جهت شناسایی دارایی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۱۵

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از دستور رییس قوه قضاییه برای تشکیل کارگروه ویژه جهت شناسایی دارایی‌ها و اموال موسسه کاسپین خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان با اشاره به اعلام اخباری مبنی بر کاهش سود بانکی به ١۵ درصد براساس ابلاغیه بانک مرکزی، اعلام کرد: اگر بانک مرکزی این نرخ را اعلام کرده، تمامی بانک‌ها باید از این ابلاغیه تبعیت کنند؛ چرا که مشکلاتی که اکنون در شعب مختلف بانکی ایجاد شده، به دلیل عدم تبعیت از سیاست‌های بانک مرکزی بوده که این مشکلات فراوان را برای مردم، دولت و کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها سودهایی اعلام می‌کنند که قادر به پرداخت آن نیستند، گفت: این بانک‌ها به دلیل عدم توانایی پرداخت سود بانکی، مجبور می‌شوند که با اعداد بازی کنند و  نتیجه آن ضایع شدن حق و حقوق بخشی از مردم می‌شود که پس از آن دیگر باید بانک مرکزی مشکل آنها را حل کند، بنابر این تمامی بانک‌ها باید از ابلاغیه بانک مرکزی تبعیت کنند.

اگر مردم سرمایه خود را به بخش مسکن انتقال دهند سرمایه خود را هدر داده‌اند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورتی اسلامی ادامه داد: اگر مردم سرمایه خود را به بخش مسکن انتقال دهند، سرمایه خود را هدر داده‌اند؛ چرا که بسیاری از واحدهای مسکونی هم‌اکنون خالی از سکنه هستند و اگر به مسکن‌های خالی مالیات تعلق بگیرد، سرمایه‌گذاران به‌جای این که این ۱۵ درصد سود بانکی بگیرند، ١۵ درصد نیز از دست می‌دهند.

پزشکیان با بیان اینکه اگر بانک مرکزی درست نظارت کرده و از دارایی‌های راکد به درستی مالیات بگیرد، پول از بانک‌ها به بخش‌های دیگر جابه‌جا نمی‌شود، یادآور شد: نرخ سود بانکی باید با نرخ تورم همخوانی داشته باشد؛ بنابر این بانک مرکزی سودهای ٢٠ تا ٢۵ درصدی را به ١۵ درصد کاهش داده تا کمی با ن رخ تورم همسو باشد و به تدریج نیز باید به نرخ واقعی تورم نزدیک شود.

گزارش پیگیری‌های مسائل موسسه کاسپین به رییس مجلس ارائه می‌شود

وی خاطرنشان کرد: حدود ١٠ روز قبل و پیش از رای‌اعتماد نشستی اختصاصی توسط آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه برای پیگیری مشکلات سپره‌گذاران کاسپین، شناسایی اموال موسسه برگزار شد تا بتوان  مشکلات سپرده‌گذاران را رفع  و حق و حقوق مردم را پرداخت کرد که بنده نیز به‌عنوان یکی از نمایندگان مجلس در این نشست حضور داشتم.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس در انتهای سخنانش تصریح کرد: به دستور آیت‌الله آملی لاریجانی یک کارگروه ویژه در قوه قضاییه برای پیگیری اموال و دارایی‌ها تشکیل شد تا دارایی‌های موجود شناسایی و مطالبات مردم به‌صورت کامل پرداخت شود، البته گزارش پیگیری‌ها به لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز ارائه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز