خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

لزوم تصمیم گیری سریع برای کاهش تعرفه واردات گوشت گوساله از 26 درصد به 5 درصد

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۲۹۹

مدیرکل امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای جلوگیری ازادامه افزایش قیمت گوشت گوساله و ذبح دام های مولد کشور باید،تعرفه واردات از 26 درصد به 5 درصد کاهش یافته و ارز مبادله‌ای بجای ارز آزاد، در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ، محمدرضا کلامی بجستان مدیرکل امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : تامین و عرضه گوشت گوساله با تعدیل نرخ تعرفه و تخصیص ارز مبادله ای، همانند گوشت گوسفندی که قبلا  توسط دولت در دیماه سال 95 مصوب و ابلاغ گردید ، توسط وزیر اسبق وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای وزیر جهاد کشاورزی ارسال شد.

مدیرکل امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:  تا کنون تامین کسری نیاز کشور به گوشت گوساله عمدتا از طریق واردات گوشت منجمد گوساله از کشور برزیل و گوشت گرم از کشور پاکستان از مسیر استان سیستان و بلوچستان صورت می گرفت.

وی افزود : با توجه به شرایط فعلی  تأمین گوشت گوساله علی‌الخصوص توقف تأمین این کالا از مسیر استان سیستان و بلوچستان مهمترین موضوع ترمیم کسری نیاز کشور به گوشت گرم گوساله می باشد، بنابر این وزارت جهاد کشاورزی حتی اگر با تعدیل تعرفه و تخصیص ارز به گوشت منجمد گوساله موافق نباشد باید در خصوص گوشت گرم گوساله پیشنهاد فوق را اجرایی نماید.

وی گفت : با توجه به قیمت جهانی گوشت گرم گوساله عدم تعدیل تعرفه و تخصیص ارز به معنی عدم توجیه اقتصادی واردات خواهد بود و پذیرش پیشنهاد نه تنها تهدیدی برای تولید داخل نیست بلکه از ادامه افزایش نرخ گوشت گوساله جلوگیری خواهد کرد.

 وی در ادامه پیش‌بینی کرد: تشدید افزایش تقاضای گوشت گوساله در ماه‌های آتی همزمان با ماههای محرم و صفر و ذی‌الحجه لزوم تصمیم عاجل جهت  تأمین و عرضه مکفی این کالا را دو چندان نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز