خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره راه‌آهن:

توافق با ترکیه برای تبادل یک میلیون تن کالا از طریق ریل/ افتتاح پروژه‌های ریلی پس از 15 سال

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۳۴

عضو هیات مدیره راه‌آهن با بیان اینکه با کشور ترکیه برای تبادل یک میلیون تن کالا از طریق مرز و همچنین با کشور پاکستان برای رشد صددرصد ترانزیت ریلی به توافق رسیده‌ایم گفت: امسال برخی از پروژه‌های ریلی پس از 15 سال به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسینی آشوری در نشست خبری صبح امروز با اشاره به ضرورت افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی کالا و مسافر گفت: در کشورهای توسعه‌ یافته هزینه عوارض عبور کامیون‌ها از جاده نسبت به ریل بیشتر است و همین موضوع باعث رقابتی بودن مزیت جابجایی از ریل نسبت به جاده شده است.

وی با اشاره به جایگاه حمل و نقل ریلی در برنامه‌های سوم تا ششم توسعه گفت: در طول برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم و ششم توسعه همواره به مزایای حمل و نقل ریلی اشاره شده و نسبت به سایر شقوق حمل و نقل در اولویت قرار گرفته است. اما با همه وجود متاسفانه توجه جدی به این حوزه نشده است.

عضو هیات مدیره راه‌آهن با بیان اینکه برخی از پروژه‌های امسال به بهره‌برداری رسیده است 15 سال پیش کلنگ‌زنی شده بودند گفت: سال جاری به عنوان اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه است و هدفگذاری شده که 150 درصد رشد ترانزیتی داشته باشیم.

آشوری افزود: برای حمل و نقل بین‌المللی ریلی کارگروهی با حضور چندین مقامات مسئول ایجاد شده است تا برنامه‌های مورد نظر این حوزه در این کارگروه پیگیری شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ارتباط ریلی با کشورهای همسایه اظهار داشت: عمده تعاملات ترانزیتی ما با کشورهای آسیای میانه است. در راستای افزایش ترانزیت سال جاری با پاکستان، افغانستان، ترکیه و آذربایجان وارد مذاکرات شده‌ایم.

آشوری با اشاره به رشد صددرصدی ترانزتی ریلی با پاکستان در مرز گفت: توانسته‌ایم رشد صددرصدی در جابجایی بار در نقطه مشترک مرزی به افغانستان به تفاهم برسیم.

وی ادامه داد: همچنین با کشور ترکیه هم برای رسیدن به رقم یک میلیون تن تبادل کالا تفاهم کرده‌ایم.

آشوری همچنین درباه ارتقاء سرعت قطارها اظهار داشت: در دنیا فقط یک قطار است که سرعت آن بیشتر از 370 کیلومتر است و در کشورهای بسیاری سرعت قطار چیزی حدود 160 کیلومتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز