خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون امید مجلس:

تاکید فراکسیون امید بر عملکرد مثبت زنگنه / انعقاد قرارداد با ایرباس سد تحریم‌ها را شکست

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۵۰۷

پارسایی گفت: این افراد عمدتاً از جمله وزرایی بودند که سابقه حضور در دولت یازدهم را داشته و ازقضا در ارزیابی عملکرد وزرای دولت یازدهم توسط فراکسیون امید نیز نمرات بالا و کارنامه قابل‌قبولی داشتند.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید با وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اعلام کرد: مجمع عمومی فراکسیون امید از ساعت ۷صبح امروز و به ریاست دکتر عارف تشکیل جلسه داد و تا ظهر امروز میزبان ۶ نفر از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بود.

حضور ۶ وزیر کم‌چالش در مجمع عمومی صبح امروز فراکسیون امید

او با تاکید بر این‌که جلسات امروز فراکسیون با ۶ وزیر پیشنهادی چالش چندانی نداشت، تاکید کرد: از صبح امروز به ترتیب میزبان آقایان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدعلیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری، بیژن نامدار زنگنه گزینه پیشنهادی وزارت نفت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزارت اطلاعات و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در فراکسیون امید بودیم و در مجموع این عزیزان جزء وزرایی هستند که چالش چندانی نداشتیم و جلساتی خوبی بود.

او گفت: در این جلسات ابتدا نمایندگان نقطه‌نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند و در ادامه هر یک از وزرا ضمن تشریح برنامه‌های خود به‌طور خلاصه، به سوالات و ابهاماتی که مطرح شد، پاسخ گفتند.

حضور ۴ وزیر پیشنهادی در جلسات نوبت عصر

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر برگزاری جلسات در نوبت بعدازظهر از حضور وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی، ارتباطات، کشور و ورزش و جوانان گفت: بنابر برنامه‌ریزی قبلی آقایان حجتی، آذری جهرمی، رحمانی‌فضلی و سلطانی‌فر نیز در نوبت بعد از ظهر امروز به فراکسیون امید می‌آیند و در ادامه هفته نیز با دیگر وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم تشکیل جلسه خواهیم داد.

انتظارات فراکسیون امید از آخوندی

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره عمده مباحث مطرح شده در نشست صبح امروز مجمع فراکسیون امید با وزیر راه و شهرسازی گفت: درمورد آخوندی مباحث متفاوتی مطرح شد و پس از آن‌که نمایندگان انتظاراتی که در مورد زیرساخت‌های وزارت راه مطرح است، را بیان کردند و آقای آخوندی هم مشکلات این حوزه را برشمرد.

انعقاد قرارداد وزارت راه با ایرباس عملاً سد تحریم‌ها را شکست

او توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی یکی از گسترده‌ترین وزارتخانه‌ها است که در چه در حوزه‌های راه‌های مواصلاتی شهری، روستایی، فرعی و اصلی چه در بحث حمل و نقل ریلی و هوایی مسئولیت دارد و در رابطه با این مسائل صحبت‌هایی مطرح شد و آقای آخوندی نیز تاکید کرد با وجود عدم تخصیص بودجه کارهای بزرگی انجام شده که ازجمله می‌توان به انعقاد قرارداد با ایرباس اشاره کرد که عملاً سد تحریم‌ها را شکست.

تاکید بر عملکرد مثبت زنگنه در وزارت نفت

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به تشریح جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید با وزیر پیشنهادی نفت نیز پرداخت و گفت: آقای زنگنه بی‌شک یکی از وزارتخانه‌هایی بود که در دوران پسابرجام عملکرد خوبی داشت و به‌ویژه با افزایش سهم تولید ایران در اوپک و در اختیار گرفتن مجدد بازار از دست رفته ایران در دولت روحانی و همچنین ترغیب و ایجاد تمایل در سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی برای انعقاد قرارداد با کشورمان موفق شد کارنامه قابل قبولی ارائه کند.

پارسایی تصریح کرد: این درحالی است که در حوزه نفت با چالش‌هایی که در بحث مخازن مشترک داریم، مواجه هستیم و در این زمینه نیز کارهای بسیار مثبتی انجام شده است.

او اعلام کرد: باوجود این‌که آقای زنگنه ابتدا تمایل داشت، بیشتر به‌عنوان یک مربی و فردی در اتاق فکر به دولت کمک کند اما در ‌‌نهایت رییس‌جمهوری به این نتیجه رسید که زنگنه را در وزارت نفت ابقا کند.

پارسایی در پایان تصریح کرد: واقعیت این است که ۶ وزیری که در جلسه صبح مجمع عمومی حاضر شدند، جز کسانی هستند که چالش چندانی نداشته و جلساتی خوبی داشتیم و این افراد عمدتاً از جمله وزرایی بودند که سابقه حضور در دولت یازدهم را داشته و ازقضا در ارزیابی عملکرد وزرای دولت یازدهم توسط فراکسیون امید نیز نمرات بالا و کارنامه قابل‌قبولی داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز