خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

برخی پیمانکاران برای متقاضیان مسکن مهر کیسه دوخته‌اند/ بازداشت دو دلال مسکن مهر پردیس/ ریزش ترانشه‌های برخی واحدهای ساخته شده در دولت قبل

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۳۳۸

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه برخی از پیمانکاران برای مالکان مسکن مهر پردیس کیسه دوخته‌اند و چندین واحد را به صورت گرویی نگه داشته‌اند و تحویل نمی‌دهند، گفت: متاسفانه اخیراً شاهد ریزش ترانشه‌های برخی از واحدهای فاز 9 قدیم که در سال‌ 91 ساخته شده‌اند، بودیم و در حال حاضر نسبت به مقاوم‌سازی آنها اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غفوری در نشست خبری صبح امروز با اشاره به مشکلات متعدد مسکن مهر پردیس با پیمانکاران و آخرین وضعیت فازهای مسکن مهر پردیس اظهار داشت: متاسفانه هرچند که در برخی از فازها تزریق اعتبارات خوبی صورت گرفته اما روند پیشرفت فیزیکی و اجرای پروژه ها از سوی پیمانکاران کند است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از پیمانکاران برای مردم کیسه دوخته‌اند، اظهار داشت: در برخی از سایت‌های مسکن مهر پردیس شاهد گروکشی پیمانکاران هستیم در صورتی که باید تمام واحدها تا پایان سال جرای به متقاضیان تحویل داده می‌شد اما به علت کم‌کاری پیمانکاران تحویل بعضی از واحدها به بهار سال آینده موکول شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت فاز 8 مسکن مهر پردیس اظهار داشت: خوشبختانه در این فاز پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها قابل قبول است و بنده از صبوری مردم و زمانبندی پیمانکاران برای تحویل پروژه تشکر می‌کنم.

وی افزود: 2 هزار واحد در 9 منطقه از فاز 8 آماده افتتاح هستند و هر واحدی که به افتتاح می‌رسد محله‌ها و واحدهای همسایه آنها به شبکه اصلی زیربنایی دسترسی پیدا می‌کنند بنابراین باعث می‌شود پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در این مناطق سرعت یابد.

غفوری با بیان اینکه خبر خوب برای متقاضیان مسکن مهر پردیس این است که به نمایندگی از متقاضیان تعهدنامه‌ای به بانک مسکن ارائه داده‌ایم که مردم بتوانند برای فروش اقساطی اقدام کنند گفت: با ارائه این تعهد از سوی دولت به بانک دیگر نیازی به ضامن نیست و متقاضیان می‌توانند با ارائه سفته اقدام به فروش اقساطی کنند.

غفوری با بیان اینکه از 60 پروژه فاز 8 چیزی حدود 5 الی 6 پروژه آن دارای مشکلاتی از جمله معارض است اظهار داشت: 50 درصد فاز 8 مسکن مهر پردیس تا پایان سال به سرانجام می‌رسد و مابقی آن در سال آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه در هیچ‌یک از فازها مشکل مالی برای ساخت وجود ندارد اظهار داشت: یکی از مشکلات ما کم‌کاری پیمانکاران است. در طول 14 ماه گذشته توانسته‌ایم از اوراق خزانه اسلامی و یارانه نقدی استفاده کنیم اما با وجود این تزریق منابع برخی از پیمانکاران در کار جدی نیستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فاز3 مسکن مهر پردیس اظهار داشت: از این فاز8 بلوک باقی مانده است که متاسفانه پیمانکار و سازنده این فاز برخی از واحدها را به صورت گرویی نگه داشته است و نسبت به اتمام و تحویل آنها اقدام نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه سازندگان فعال در این فاز باید تا مهرماه درسه مرحله تمام هشت بلوک را تحویل دهند، گفت: حدود 700 واحد از این پروژه باقی مانده و متاسفانه برخی از پیمانکاران برای مردم کیسه دوخته‌اند و واحدها را تحویل نمی‌دهند.

غفوری تاکید کرد: به هیچ وجه و در هیچ شرایطی بحث افزایش قیمت مسکن مهر پردیس مطرح نخواهد شد و قیمت‌ها قطعی شده‌اند و هر زمانی که این واحدها ساخته شوند باید با همین قیمت به متقاضی تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه از روند ساخت وساز در فاز 5 مسکن مهر پردیس راضی نبوده‌ایم گفت: هرچند که افتتاح‌هایی در این فاز داشتیم اما پیمانکاران این پروژه هم به خوبی عمل نکرده‌اند و نتیجه مطلوبی نداشته‌اند.

وی افزود: تاکنون در 14 بلوک فاز 5 یا همان 9 قدیم 650 واحد به افتتاح رسیده است. اما پیشرفت فیزیکی در این پروژه کند است و اگر با همین روند پیش برود این فاز تا سال 1400 هم به طور کامل به بهره‌برداری نخواهد رسید.

غفوری گفت: قرارداد با پیمانکار فاز 5 مسکن مهر پردیس در دولت گذشته منعقد شده و پس از چند بار خواهش، تذکر و توصیه به پیمانکار، هنوز تغییری در روند کار و پیشرفت فیزیکی صورت نگرفته و معتقدیم که باید در قرارداد با این پیمانکار تجدیدنظر کنیم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد در فاز 9 قدیم مسکن مهر پردیس اظهار داشت: در حالی که چندین واحد از این فاز را تحویل داده‌ایم اما متاسفانه با ریزش ترانشه‌های برخی از واحدها که در دولت قبل ساخته شده‌اند مواجه شدیم که در حال حاضر این واحدها قابل سکونت نیستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: خوشبختانه در زمان ریزش ترانشه‌های این واحدها کسی سکونت نداشت وگرنه شاهد  سوانح تلخی می‌شدیم اما امروز نسبت به پایدارسازی ترانشه‌ها اقدام کرده‌ایم و با راهکارهای مهندسی این واحدها مقاوم شده‌اند.

غفوری ادامه داد: البته باید واحدهای فاز 9 قدیم در سال 91 همزمان با فاز3 تحویل می‌شدند اما در آن زمان در دولت گذشته به دلیل اینکه مطالعات زمین شناسی به خوبی انجام نشده بود با مشکلاتی مواجه شد که در حال حاضر بخشی از هزینه‌ها به مقاوم‌سازی این واحدها اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره واحدهای فاز11 اظهار داشت: خوشبختانه بیش از 33 هزار واحد در این فاز در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هم قابل قبول است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: به مردم و مالکان مسکن مهر پردیس توصیه می‌کنم که واحدهای خود را ارزان نفروشند چرا که این واحدها ارزش افزوده قابل توجهی خواهند داشت و به زودی به راه‌های دسترسی به آزادراه متصل می‌شوند. همچنین تونل سلام با مشخصات یک تونل شهری تا چند روز آینده به افتتاح می‌رسد.

غفوری ادامه داد: مطالعات خط متروی پردیس هم انجام شده است و به زودی پردیس به تمام شبکه‌های حمل و نقلی دسترسی پیدا می‌کند و قطعاً ارزش افزوده خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به برخورد قضایی با دلالان خرید فروش مسکن مهر پردیس اظهار داشت: اخیراً یک خانم و یک آقا که از محل دلالی در مسکن مهر پردیس سود میلیاردی به دست آورده بودند بازداشت شده‌اند و سایر متخلفان هم در مسیر برخورد قانونی قرار دارند.

وی افزود: اخیراً عده‌ای سعی داشتند با دسترسی به بانک شماره تماس مالکان مسکن مهر پردیس واحدها را از آنها ارزان‌تر از نرخ‌های واقعی خریداری کنند و با سفته‌بازی باعث گرانی در مسکن مهر پردیس شوند که توانستیم با این گروه برخورد قضایی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز