خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل طراحی لرزه ای شبکه و خطوط فاضلاب تهران تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۵۷۲

طرح پایلوت طراحی لرزه ای تونل مکانیزه فاضلاب روی غرب تهران و انجام آزمایشات استخراج پارامترهای لرزه ای زمین در بستر تونل زیر نظر تیم تحقیقاتی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله انجام شد.

به گزارش ایلنا، حسین اکبریان  معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه آیین نامه کاربردی در بخش طراحی راهنمای لرزه ای شبکه فاضلاب وجود نداشته است، گفت: شرایط  لرزه خیزی و وجود چشمه های لرزه های متعدد و گسل های فعال شناسایی شده در محدوده شبکه فاضلاب شهر تهران موضوع لزوم تدوین راهنمای طراحی لرزه ای شبکه فاضلاب را طرح کرد.

وی با اشاره به این که این دستورالعمل مبتنی بر مطالعات انجام شده بر روی شرایط اجرایی و فنی طرح فاضلاب در شهرتهران است، افزود: همچنین طرح پایلوت طراحی لرزه ای تونل مکانیزه فاضلاب روی غرب تهران و انجام آزمایشات استخراج پارامترهای لرزه ای زمین در بستر تونل زیر نظر تیم تحقیقاتی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله  انجام شد.

به گفته اکبریان مطالعات تدوین این دستورالعمل بر اساس استانداردها و آیین‌نامه‌های معتبر بین‌المللی و بومی‌سازی آن‌ها با هدف تعیین ضوابط و مقررات برای طراحی لرزه‌ای شبکه و خطوط فاضلاب‌رو از اواخر سال ١٣٩١،با همکاری پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در دستور کار شرکت فاضلاب بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز