خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل پالایشگاه تبریز در گفت‌وگو با ایلنا:

عرضه 5.5 میلیون تن فرآورده نفتی از پالایشگاه تبریز/ تبدیل گازوئیل به یورو 5 تا 3 ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۸۱۶

باقری گفت: ما اکنون برای بنزین و گاز مایع استانداردهای یورو 4 و 5 را داریم و در عرض 3 ماه آینده نیز نفت گاز پالایشگاه به یورو 4 و5 ارتقا می یابد ضمن اینکه ارتقای کیفی محصولاتی که از نفت کوره تولید می شوند نیز در دست اجرا است.

غلامرضا باقری دیزج مدیر عامل پالایشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به پروژه ارتقای کیفی پالایشگاه تبریز اظهار داشت: در این پروژه حتما باید 51 درصد از خدمات و تامین تجهیزات از داخل کشور باشد.

وی افزود: اجرایی شدن این پروژه پالایشگاه تبریز را به اهداف خود در زمینه پیشرو بودن در منطقه و جهان نزدیک کرده و امکان رقابت بین المللی را فراهم می کند.

باقری تصریح کرد: وقتی پروژه های ارتقای کیفی در دیگر پالایشگاه ها نیز اجرا شود، نیاز به برخی فرآورده ها کم می شود و ما این شانس را خواهیم داشت که به دلیل هم مرز بدون با چند کشور به بازار صادرات نزدیک شویم.

وی خاطرنشان کرد: ما اکنون برای بنزین و گاز مایع  استانداردهای یورو 4 و 5 را داریم و در عرض 3 ماه آینده نیز نفت گاز پالایشگاه به یورو 4 و5 ارتقا می یابد ضمن اینکه ارتقای کیفی محصولاتی که از نفت کوره تولید می شوند نیز در دست اجرا است.

مدیر عامل پالایشگاه تبریز با اشاره به تنوع بخشی محصولات گفت: ممکن است همزمان با کاهش نیاز به فرآورده های اصلی مثل بنزین و نفت گاز بتوانیم برای شرکت های همجوار پتروشیمی خوراک تامین کرده و محصول با ارزش افزوده بیشتر تولید شود.  

وی با اشاره به اینکه 40 درصد بنزین تولیدی پالایشگاه مطابق استانداردهای یورو 4 شده است، بیان کرد: در حال حاضر بنزین یورو 4 پالایشگاه در شهرهای اطراف توزیع می شود و مابقی نیز تبدیل به یورو 5 می شوند.

باقری گفت: ما اکنون 5.5 میلیون تن عرضه محصول داریم که شامل گاز مایع،  بنزین، نفت سفید، گازوئیل، سوخت هواپیما و خوراک برای سایر شرکت ها و کارخانه جات مثل وی بی برای قیرسازها، حلال ها، لوپ کات ها، قیر و گوگرد است و بعد از پروژه ارتقای کیفی میزانی که نفت کوره تولید می کنیم به صفر می رسد و از آن مواد با ارزش افزوده بالا تولید خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز