خبرگزاری کار ایران

جهانگیری مطرح کرد؛

عکس العمل ایران نسبت به انعکاس نادرست وجود فضای پرریسک در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۹۶۰

معاون اول رئیس جمهوری در خصوص فضای برجام گفت: آنها کُری می‌خوانند که ایران برای سرمایه گذاری فضایی پرریسک دارد لذا ما هم می‌خواهیم که عکس العمل نشان دهیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری که صبح امروز (شنبه) و در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، صبحت می کرد، افزود: با اشاره به تلاش های آمریکا برای افزایش ریسک سرمایه گذاری درایران تاکید کرد: اگر هیات نظارت بر برجام تشخیص دهد که اقدام طرف مقابل خلاف برجام است، ایران عکس العمل تندی نشان می دهد.

وی دولت جدید آمریکا را جریان جدیدی با رویکرد تندتر از دولت پیشین این کشور خواند و افزود: دولت آمریکا با اقداماتی در صدد ایجاد شرایط مخاطره آمیزی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

جهانگیری گفت: ایران تاکنون نیز نشان داده است که در مقابل این گونه حرکات تهدیدآمیز نه تنها عقب نشینی نمی‌کند بلکه اقدامی تندتر یا متناسب انجام می‌دهد.

وی افزود: در خصوص برجام باید بگذاریم روال قانونی طی شود.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی ادامه داد: آنها با اهدافی جدید به دنبال این هستند که در فضای بین المللی ایران را ناقض برجام جا بیاندازند و اجماعی میان کشورهای ۱ + ۵ و سایر کشورها علیه ایران به وجود آورند که البته تاکنون موفق نشده اند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: آمریکا بدنبال این است که فضای کشورمان را برای فعالیت و سرمایه‌گذاری نامطمئن و ریسک پذیر نشان دهد.

وی تصریح کرد: ما درباره برجام در داخل کشور و در شورای‌عالی امنیت ملی تصمیمی اجماعی گرفتیم.

جهانگیری با اشاره به ترکیب شورای عالی امنیت ملی و حضور سران قوا و نیروهای مسلح در این شورا، افزود: مصوبات این شورا پس از تایید مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در شورای عالی امنیت ملی تصمیم بر این شد که هیات نظارت بر اجرای برجام تشکیل شود که ترکیب آن نیز مشخص است.

معاون اول رئیس جمهوری در خصوص فضای برجام نیز گفت: آنها کُری می‌خوانند که ایران برای سرمایه گذاری فضایی پرریسک دارد لذا ما هم می‌خواهیم که عکس العمل نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید این طراحی دشمن را شکست دهیم نه اینکه در جایی با آن‌ها هم صدا شویم، بلکه باید به طرف مقابل اطمینان دهیم که کشور ما برای سرمایه‌گذاری مطمئن است.

جهانگیری با تاکید بر موضوع توافق بر سر مسائل محوری کشور میان تمامی مسئولان، گفت: پس از حصول توافق و تفاهم، موضوع اصلی دیگر مسئولیت پذیری برای ورود به این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز