خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تلگرام تشریح کرد؛

تلگرام هرگز محل سرورهای خود را تغییر نخواهد داد حتی اگر در ایران فیلتر شود/ حریم خصوصی کاربران برای ما اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۴۲۶

پاول دروف در کانال تلگرامی خود از تغییر ندادن محل سرورهای تلگرام حتی در صورت فیلترینگ به منظور رعایت امنیت و حریم خصوصی کاربران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پاول دروف، مدیر عامل پیام رسان تلگرام در کانال تلگرامی رسمی خود نوشت: شایعات عجیبی مبنی بر انتقال سرور تلگرام به ایران منتشر شده است. این موضوع که تلگرام به عنوان پیام رسانی که حریم خصوصی برای آن بسیار مهم است، سرورهای خود را به ایران منتقل کند کاملا پوچ است. این مطالب شایعه است و من برای آن دو دلیل جالب دارم که به شرح زیر است:

1- ایران و روسیه همواره قوانینی را صادر می‌کنند تا شرکت‌های اینترنتی در کشور خودشان اطلاعات را ذخیره کنند که از جمله این ادعاهای نادرست باید به موافقت اپل برای ذخیره اطلاعات کاربرانش در ایران اشاره داشت. سیاست اصلی تلگرام حفظ حریم خصوصی کاربران است و ما به همین دلیل نمی‌توانیم دستورات آنها را قبول کنیم. حتی در صورت مسدود شدن و فیلترینگ هم این کار نمی‌کنیم. در کشوری مانند چین ما حتی یک بیت از اطلاعات کاربرانمان را در اختیار آنها قرار ندادیم و به همین دلیل در چین مسدود شدیم.

2- برخی از سیاستمداران و روزنامه نگاران نسبت به سرورهای یک شرکت تصور نادرستی دارند. همراه با سرورهای شرکت که داده های خصوصی را در مکان های امن ذخیره می کنند، ارائه دهندگان اینترنت نیز ارائه ترافیک رمزگذاری شده خود را به کاربران ارائه می‌دهند و به گره های ذخیره سازی شخص ثالث (CDN) می‌رسانند که اطمینان حاصل می کند تا محتوای عمومی محبوب هر بار دو بار در سراسر جهان به کاربران برسد. اگر سرور تلگرام سرور داده ها را ذخیره کند، این اشخاص ثالث فقط اتصال بین سرور های تلگرام و کاربران آن را فراهم می کنند.

تمام برنامه های محبوب باید با ISP ها و CDN ها کار کنند تا مطمئن شوند که کاربران می توانند ترافیک خود را به روش سریع و قابل اعتماد دریافت کنند، اما بر خلاف برخی از آنها، ما در تلگرام همیشه در مورد چگونگی رمزگذاری و ذخیره داده ها 100% درصد شفاف هستیم. به همین دلیل من به زودی اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تلگرام برای کار با اشخاص ثالث مانند ارائه دهندگان CDN برای اطمینان از سرعت و امنیت کاربران خود در سراسر جهان به اشتراک خواهم گذاشت.

در هر صورت، در حالی که ما در حال تحقیق در مورد راه های بهبود قابلیت اتصال و سرعت برای کاربران خود در سطح جهانی هستیم، یک مسئله وجود دارد و آن این که ما هرگز محل سرورهای خود را تغییر نخواهیم داد همچنین سیاست حفظ حریم خصوصی ما تغییر نخواهد نکرد. علی رغم محدودیت قوانین و یا تهدید مقامات محلی، تلگرام تنها در قبال کاربران مسئول است و فقط کاربران ما می توانند خواسته‌های خودشان را به ما دیکته کنند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، این صحبت‌ها در حالی از سوی مدیر عامل پیام رسان تلگرام مطرح شده است که روز گذشته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصر الله جهانگرد در جمع خبرنگاران به اشتباه گفت که تلگرام درخواست مقامات ایرانی برای انتقال سرورهایش را به ایران پذیرفته است اما ساعتی بعد این مسئله را تصحیح کرد و خاطر  نشان کرد که ما در وزارت ارتباطات در حال مذاکره با مقامات تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای انتقال سرور هستیم که این موضوعات توسط مدیر تلگرام طی یک توییت تکذیب شد.

همچنین محمد جواد آذری جهرمی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از لزوم انتقال سرور شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام به ایران به منظور بحث امنیتی و اقتصادی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز