خبرگزاری کار ایران

مشاور سازمان خصوصی‌سازی به ایلنا خبر داد:

واگذاری ۴ شرکت بزرگ دولتی‌ و برگزاری همایش ارزیابی‌ عملکرد خصوصی‌سازی در مرداد ماه

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۵۳

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری چهار شرکت دولتی در ابتدای مرداد ماه خبر داد.

جعفر سبحانی، مشاور رییس‌سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی‌ ایلنا با بیان اینکه نهم مرداد ماه مزایده بزرگ ۴ شرکت دولتی برگزار خواهد شد گفت: مزایده جایگاه سوخت آوج قزوین به صورت وکالتی به قیمت پایه ۲۲ میلیارد ریال (۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) و ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت دامغان که بزرگ‌ترین شرکت کشاورزی محسوب می‌شود به قیمت پایه ۲۳۵۰ میلیارد تومان ( ۱۰ درصد آن به صورت نقدی و مابقی در اقساط ۸ ساله) در روز نهم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

  وی افزود: همچنین۱۰۰ درصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به قیمت پایه۷۳۰ میلیارد تومان( ۱۰ درصد به صورت نقدی و مابقی در اقساط ۸ ساله) و شرکت‌های پروتئینی‌کردستان و شرکت قند دزفول هر کدام به قیمت پایه ۱۰ میلیارد تومان ( ۲۰ درصد آن به صورت نقدی و مابقی در اقساط ۴ ساله) واگذار خواهند شد.

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: آخرین فرصت برای ارسال پاکت‌های پیشنهادی متقاضیان ۸ مرداد ماه است.

 سبحانی همچنین تصریح کرد: همایش ملی‌ ارزیابی عملکرد خصوصی‌سازی در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ هشتم مرداد ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور مقامات ارشد کشوری و نمایندگان بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

وی گفت: با ارزیابی علمی و دقیق ۲۲ شرکت از ۱۰۰ شرکت چندین شاخص‌کلی اشتغال، بهره وری، سودآوری، سرمایه گذاری ، توسعه و ... مورد سنجش قرار گرفت و تا پایان تیرماه اسامی شرکت‌های برتر نهایی‌خواهند شد. مبنای مقایسه عملکرد سه سال پیش از واگذاری و سه سال بعد از واگذاری شرکت‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز