خبرگزاری کار ایران

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

نسبت مالیات به تولید ناخالص باید به 11 درصد برسد

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۰۳

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران گفت: نظام مالیاتی به دنبال تقویت روحیه اعتمادآفرینی در جامعه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از رسانه مالیاتی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در بیست و هشتمین نشست کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران که با عنوان «تاثیر سیاست‌های مالیاتی بر بازار سرمایه» برگزار شد، گفت: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشور 8 درصد است که براساس برنامه ششم توسعه باید به 11درصد برسد.

وی افزود: در حال حاضر، بیش از 50 درصد درآمدهای دولت از طریق مالیات تامین می شود و آثار مثبت درآمدهای مالیاتی در بودجه جاری کشور مشهود است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: یکی از عوامل رشد درآمدهای مالیاتی کشور، مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر حدود 70 هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در اختیار شهرداری ها قرار گرفته و خوشبختانه در حال حاضر آثار پرداخت مالیات در کشور نمایان است.

وی همچنین اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی به دنبال تقویت روحیه اعتمادآفرینی در جامعه است و به همین دلیل عمده مالیاتها به صورت خوداظهاری وصول می شود.

تقوی نژاد ادامه داد: در بخش مالیات بر ارزش افزوده 80 درصد وصولی مالیات ها ابرازی از سوی مودیان است و فقط 20 درصد موارد از طریق رسیدگی براساس اطلاعات اشخاص ثالث بوده است. بنابراین ما در حلقه‌های مختلف ارزش افزوده بر اساس ابراز شخص مودی، مالیات اخذ کرده ایم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به تشریح اقدامات سازمان در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید پرداخت و گفت: در سال 1395 از محل شناسایی و کشف تراکنش های بانکی، بالغ بر 3300 میلیارد تومان مالیات حقه از مودیان وصول شد.

وی افزود: تنها در شش ماهه دوم سال 1395، از محل شناسایی 77 پرونده جدید، در حدود 990 میلیارد تومان مالیات تعیین و وصول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز