خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ارزان‌ترین راه اشتغال از طریق اینترنت و آی سی تی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۲۳۵

واعظی گفت:یکی از حوزه‌های ارزان برای اشتغالزایی ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در شرکت مخابرات ایران نیز باید مساله اشتغالزایی و استفاده از جوانان متخصص به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از خدمات جدید شرکت مخابرات و در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت: من بسیار خوشحالم که شاهد تحولی عظیم در شرکت مخابرات هستیم. من همواره نگاه متفاوتی به شرکت مخابرات ایران دارم. همچنین ارتباطات زیرساخت وظیفه بسیار کلیدی دارد.

واعظی افزود: شرکت مخابرات یک بنگاه بزرگ است و مادری است که باید بخش‌های زیرین خود را نیز بتواند رشد دهد. من در سفرهای استانی شاهد علاقه و انگیزه دوستانم در شرکت مخابرات در سراسر ایران هستم. شرکت مخابرات یک شرکت قدیمی و با بودجه کاهش یافته است اما تلاش‌های همکاران من در شرکت مخابرات باعث تحول در این شرکت قدیمی و شناخته شده شده است.

واعظی در رابطه با شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان گفت:‌تمامی شرکت‌های مخابراتی در دنیا در حال پوست انداختن هستند و به سرعت به آی تی و پایه گذاری خدمات ارزش افزوده تغییر وضعیت داده‌اند. در صورتی که ما نیازمندی های مردم از فضای مجازی را شناسایی کنیم شرکت مخابرات می‌تواند به عنوان یک شرکت پیشتاز شناخته شود.

واعظی در ادامه گفت: من معتقد هستم که دوران جنگ سرد در حوزه آی سی تی به اتمام رسیده است دوران جدیدی شروع شده است و باید تغییراتی انجام دهیم. ما می‌دانیم که جوانان در این حوزه بسیار تاثیرگذارند و باید از آنها استفاده کنیم. ما باید در شرکت مخابرات قبول کنیم که دوران گذشته و قدیمی بودن به پایان رسیده است و باید با استانداردهای روز دنیا مطابق بود. شرکت مخابرات برنامه‌ریزی‌های مناسبی تا سال 1400 پایه‌ریزی کرده است. از نمونه تصمیمات درست این شرکت با همکاری همراه اول باید به ارائه اینترنت نسل 3 و 4 در عرض 9 ماه اشاره داشت که یک نمونه بی‌سابقه محسوب می‌شود.

واعظی در رابطه با کسب و  کارهای اینترنتی و حمایت از آنها گفت:‌ ما باید از کسب و کارهای اینترنتی و نوپا حمایت ودر آنها سرمایه‌گذاری کنیم چرا که جوانان آنها را پایه‌ریزی کرده‌اند و اگر قرار باشد سالانه صد هزار شغل در حوزه آی سی تی و کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کنیم باید شبکه زیرساخت را تقویت نماییم. مهمترین مساله در دولت یازدهم اشتغال بوده است و در دولت دوازدهم نیز اشتغال خواهد بود. یکی از حوزه‌های ارزان برای اشتغالزایی ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در شرکت مخابرات ایران نیز باید مساله اشتغالزایی و استفاده از جوانان متخصص به صورت جدی دنبال شود.

واعظی در رابطه‌ با گفته‌های دکتر قاسم زاده مدیر عامل شرکت افرانت که در حوزه دیتا سنتر فعالیت می‌کند گفت: من موافق هستم که حوزه دیتاسنتر تولید ثروت می‌کند و از کارخانه‌های فعالیت آی تی در تمام جهان به شمار می‌شود با کمک دیتاسنتر و تجهیزات زیرساخت می‌توانیم کسب وکارهای ارزان و پرسود اینترنتی ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات اولویت اول ما در سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات است همچنین این پروژه ملی اولویت‌های شرکت های دولتی و خصوصی نیز می‌باشد. شبکه ملی اطلاعات تمام شدنی نیست وباید با استانداردهای روز دنیا تولید محتوا و ... ارتقا و تکمیل شوند.

واعظی در رابطه با یکی از پروژه‌های رونمایی شده شرکت مخابرات گفت: بخش مانیتورینگ که امروز شاهد آن بودم نشان از تعامل ، شفاف‌سازی ، آگاه سازی برای برنامه‌ریزی بهتر و همکاری با مشترکان خرد و تجاری است.

سیدمحمود واعظی در رابطه با بحث ترافیک داخلی گفت: یک سال پیش هیچ کدام از ما فکر نمی‌کردیم که ترافیک داخلی با ارتقاهای پیاپی به این جایگاه برسد و مردم بتوانند از آن به صورت گسترده استفاده کنند تا هزینه‌های خود را برای استفاده از اینترنت کاهش دهند. ما از شرکت مخابرات خواستاریم تا با ارائه خدمات جدید و متنوع با هزینه کمتر مشترکان بیشتری را جذب کند همچنین بسته‌های ترکیبی اینترنت و صوت به صورت متنوع در اختیار خریداران قرار گیرد تا بتوانند آزادی بیشتری در انتخاب داشته باشند.

واعظی گفت: امروز شما اگر یک ریال برای توسعه سرمایه‌گذاری کنید ما به عنوان سهامدار در سال‌های آینده سود بیشتری خواهیم کرد. سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از سهامداران شرکت مخابرات آمادگی کمک به این شرکت را به منظور توسعه دارد. همچنین این شرکت برای توسعه بیشتر می‌تواند با دو سرمایه‌گذار دیگر نیز وارد مذاکره شود.

واعظی در رابطه با وظیفه سازمان ارتباطات گفت:‌ ما در این وزارتخانه به دنبال راحتی بیشتر مردم و فشار نیامدن به آنها هستیم. باید تحولی در شرکت مخابرات ایران ایجاد شود تا مردم بتوانند خدماتی جدید و متنوع را با قیمت کمتر و اقتصادی به عنوان بسته‌های اقتصادی اینترنت دریافت کنند که در همین حال این شرکت سود بزرگی نیز از جذب مشترک گسترده نیز خواهد داشت.

وزیر ارتباطات در پایان در رابطه با بحث کاهش تعرفه برق دیتاسنترها در داخل کشور گفت: ما راهکاری را برای  کاهش برق ایجاد خواهیم کرد تا دیتاسنترها  بتوانند بدون نگرانی فعالیت کنند و از طریق وزیر نیرو آقای چیت‌چیان این مساله پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز