خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

نیاز به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پایان آبرسانی با تانکر به روستائیان

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۶۱

برای آبرسانی با لوله کشی کل روستاهای بالای 20 خانوار که شامل 37 هزار ورستا می شود به بیش از 10 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم.

حمیدرضا جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار کرد: ما باید تفاوت و فاصله مناطق توسعه یافته و مناطق کمتر توسعه یافته را در زمینه تامین آب کم کنیم اقدامات خوبی که از مسر صندوق توسعه ملی در بخش روستایی شکل گرفت سال 96 نیز استمرار پیدا کند  که نقطه عطفی در آبرسانی به روستاهای کشور خواهد بود.

وی افزود: اولویت اول ما این است که  تابستان و ادامه سال مردم دغدغه ای در  تامین آب نداشته باشند و مشکلات شان نسبت به سال های گذشته کمتر شود.

جانباز تاکید کرد: اگر بخواهیم به هدف 25 درصد پیشرفت برسیم بیش از 29 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در حال حاضر سهم عمده ای از سرمایه گذاری ما از محل اعتبارات خارج از قانون بودجه و محل منابع مالی بخش خصوصی است.

 مدیر عامل آبفای کشور گفت: ما در قالب 926 مجتمع آبرسانی روستایی که توافق کرده ایم بخش عمده ای در سال 95 به بهره برداری رسید و  سال 96 نیز سرعت بیشتر می شود چون منابع مورد نیاز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و پیوست قانون دیده شده است.

وی تصریح کرد: برای آبرسانی با لوله کشی کل روستاهای بالای 20 خانوار که شامل 37 هزار ورستا می شود به بیش از 10 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم.

جانباز با بیان اینکه اولویت این است که در گام اول پروژه هایی به بهره برداری برسند که جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اگر آنچه که در برنامه ششم مدنظر قرار دادیم پیاده شود، تا پایان برنامه ششم 92 درصد روستاها از آب شرب لوله کشی شده برخوردار می شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز