خبرگزاری کار ایران

بازگشت ثبات به بازار نفت آهسته خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۹۸

اوپک ضمن اعلام افزایش تولید خود، پیش بینی کرد که روند بازگشت ثبات به بازار نفت آهسته تر از برآوردهای پیشین این سازمان خواهد بود.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (سه شنبه، 23 خردادماه) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: توازن بازار نفت با روندی آهسته محقق می شود و همچنین از افزایش مجموع تولید اعضای این سازمان در ماه مه امسال خبر داد.

در گزارش ماهانه اوپک آمده است که مجموع تولید اعضای این سازمان در ماه مه امسال با 336 هزار بشکه افزایش، به 32 میلیون و 140 هزار بشکه رسیده که مهمترین دلیل آن، افزایش تولید نفت نیجریه و لیبی بوده است.

لیبی و نیجریه، از سهمیه تولید تعیین شده در توافق کاهش تولید اوپک، مستثنی هستند.

اوپک در گزارش خود اعلام کرد: روند بازگشت توازن به بازار نفت در جریان است، اما به دلیل تحولات در بنیادهای بازار پس از ماه سپتامبر سال 2016 میلادی، به ویژه آغاز روند افزایش تولید نفت آمریکا، سرعت بازگشت توازن آهسته تر خواهد بود.

با این همه، مجموع تولید 11 عضو اوپک که مشمول توافق کاهش تولید هستند، در ماه گذشته میلادی به طور میانگین 29 میلیون و 729 هزار بشکه در روز بود که نشان‌دهنده پایبندی بیش از 100 درصدی اعضای این سازمان به تعهد خود است.

 وزیران نفت و انرژی اوپک در نشست 172 این سازمان توافق کردند مصوبه کاهش تولید روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه‎ای مربوط به نشست 171 این سازمان در وین اتریش را برای 9 ماه دیگر تمدید کنند، همچنین کشورهای غیرعضو اوپک در دومین نشست مشترک اوپک و غیر اوپک در دبیرخانه دائمی این سازمان، کاهش 600 هزار بشکه ای کاهش تولید نفت غیراوپکی ها را همسو با توافق اوپک تمدید کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز