خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی‌تهران:

پنجره واحد گمرک اقدامی ارزنده بود/ طیب‌نیا باید در دولت دوازدهم طرح‌هایی که در نیمه راه قرار دارد را به سرانجام برساند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۱۰۳

عباس آرگون گفت: وزیر اقتصاد در بخش پنجره واحد گمرک خوب عمل کرد و این موضوع اقدام ارزنده‌ای بود که نقش نیروی‌ انسانی را در حوزه گمرک کم کرد و این موضوع قدم رو به جلو است.

عباس‌ آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که عملکرد آقای علی‌طیب نیا را در دولت یازدهم چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: آقای طیب‌نیا در خصوص اصلاح نظام مالیاتی ایده‌های خوبی دارد و اصلاحاتی نیز در این خصوص صورت گرفت. نظام جامع مالیاتی قرار بود اواخر سال گذشته عملیاتی شود اما همچنان باقی مانده است و باید در دولت دوازدهم عملیاتی شود.

وی افزود: ضمن آن که موضوعات مربوط به فرار مالیاتی همچنان در کشور وجود دارد. انتظار می‌رود با عملیاتی شدن نظام جامع مالیاتی همه بخش‌ها تحت پوشش قرار بگیرد.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: با استفاده از نظام جامع مالیاتی پایه‌های مالیاتی گسترش پیدا می‌کند و با استقرار نظام مالیاتی، فرار مالیاتی به حداقل می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر اقتصاد در بخش پنجره واحد گمرک خوب عمل کرد و این موضوع اقدام ارزنده‌ای بود که نقش نیروی‌ انسانی را در حوزه گمرک کم کرد و این موضوع قدم رو به جلو است.

آرگون با اشاره به حوزه بانک تصریح کرد: نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی مؤسسات پولی و بانکی باید بیش از آنچه که هست باشد.

 وی گفت: در حال حاضر برای کوچکترین فعالیت اقتصادی نیاز به اخذ مجوز است اما چرا نظارت درستی بر مؤسسات پولی و بانکی وجود ندارد؟ ضمن آنکه موضوع اصلاح نظام بانکی نیز از دیگر مواردی است که در دولت دوازدهم باید به سرانجام برسد.

آرگون تصریح کرد: این موضوع اواخر مجلس قبل مطرح شده و  و نیازمند اصلاحات در این خصوص هستیم.

وی تاکید کرد: طیب‌نیا در دولت دوازدهم  باید طرح‌هایی که در نیمه راه قرار دارد را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز