خبرگزاری کار ایران

همکاری وزارتخانه‌های نفت و امورخارجه برای جذب سرمایه‎های خارجی

کد خبر : ۴۹۳۱۱۵

وزارتخانه‌های نفت و امورخارجه برای جذب سرمایه‌های خارجی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش ایلنا، جمعی از مدیران ارشد، رایزنان و کارشناسان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وزارت امورخارجه که در آینده‌ای نزدیک به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعزام خواهند شد، از منطقه ویژه پارس از پیشرفت‌های صنعت نفت در پارس جنوبی بازدید کردند.

آشنایی با ظرفیت‌های صنعت نفت در پارس جنوبی به مدیران ارشد و رایزنان وزارت امورخارجه به منظور جذب سرمایه‎های خارج از کشور هدف این بازدید یک روزه عنوان شده است تا در صورت مراجعه سرمایه گذاران خارجی به نمایندگی‌های خارج از کشور ایران بتوانند فرصت‌های بی‌بدیل سرمایه گذاری در قطب انرژی کشور به آن‌ها ارائه شود.

حجت الله فریدونی، قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست گفت: دسترسی به آبراه بین‌المللی خلیج فارس، نزدیکی به خوراک اصلی صنایع پایین دستی و اراضی مناسب و قوانین حاکم بر مناطق ویژه و اقتصادی کشور از مزیت‌های بی‌نظیر سرمایه گذاری در این منطقه است که می‌تواند یک جهش اقتصادی در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به افتتاح 6 فاز گازی و تعدادی از مجتمع پتروشیمی در سفر اخیر رئیس جمهوری به منطقه، افزود: هم اکنون تولید روزانه گاز در پاس جنوبی بیش از 550 میلیون مترمکعب در روز است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 97 دیگر فازهای باقیمانده پارس جنوبی نیز به بهره‌برداری برسانیم که در این صورت توسعه پارس جنوبی در بخش بالادستی به پایان خواهد رسید.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی را برای کشور بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید سعی کنیم سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه ویژه پارس به صنایع پایین دستی سوق داده شود، زیرا زنجیره تولید و ارزش افزوده‌ای که در این زمینه ایجاد می‌شود بسیار خیره‎کننده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز