خبرگزاری کار ایران

محسن باقرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

بافت‌های فرسوده را می‌توانیم با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به سامان برسانیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۱۴

محسن باقرزاده گفت: متاسفانه در تهران بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری تهران وجود ندارد و از محل همین غفلت‌هاست که پدیده املاک نجومی شکل می‌گیرد.

دکتر محسن باقرزاده، دبیر کل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: اقتصاد با کارآفرینی توسعه پیدا می‌کند و شکوفا می‌شود در نتیجه باید دید اقتصاد شهری چقدر در خدمت کارآفرینی قرار دارد.

باقرزاده اظهار داشت: باید شهر تهران را با کمترین هزینه اداره کرد. در حال حاضر تهران دو مشکل دارد یکی هزینه کرد بهینه و دومی مشکل کسب درآمد مناسب از منابع موجود. اگر شهرداری تهران منابع خودرا خوب تبیین کند عملکرد بهتری خواهد داشت. چون تهران پایتخت و ام القرای جهان اسلام است باید بخشی از هزینه‌های اداره آن توسط حاکمیت تامین شود. بخش دوم درآمدهای شهری، استفاده از ظرفیت‌های سازه‌ای است که باید دید چگونه می‌توانیم از این درآمد به نحو بهینه استفاده کنیم منبع سوم درآمدی شهر تهران استفاده از درآمد دریافت عوارض و ارائه خدمات شهری به شهروندان است.

باقرزاده اظهار داشت: متاسفانه در تهران بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری تهران وجود ندارد و از محل همین غفلت‌هاست که پدیده املاک نجومی شکل می‌گیرد.

دبیر کل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی ادامه داد: در ضمن نباید از جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای فعالیت‌های سالم اقتصادی در شهر تهران غافل باشیم حتی می‌توانیم بافت فرسوده تهران را از محل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به سامان برسانیم.

وی گفت:‌ در حال حاضر حلقه گم شده اقتصاد شهری موضوع قیمت تمام شده خدمات شهری است. در حال حاضر بنا به گفت‌ها شهرداری‌ تهران 60 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و سیستم بانکی بدهکار است. من به چشم خود دیده‌ام که بسیاری از پیمانکاران به جای طلب خود حواله تراکم گرفته‌اند که این شیوه درستی برای تسویه طلب پیمانکاران نیست.

دکتر باقرزاده با اشاره به طرح موضوع 4 درصدی و 96 درصدی‌ها توسط محمدباقر قالیباف گفت: تاکنون عمده درآمد شهرداری تهران از محل همین 4 درصدی‌ها تامین شده است و در واقع 4 درصدی‌ها هستند که رزق شهرداری را پرداخت می‌کنند. من اصولا به تقسیم بندی مردم به چهار درصدی‌ها و 96 درصدی‌ها مخالفم زیرا شهرداری و شورای شهر در خدمت همه شهروندان هستند و اگر ناهنجاری و بزه‌های اقتصادی و اجتماعی در هر طبقه اجتماعی که رخ بدهد باید با فرد قانون شکن برخورد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز