خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات اعلام کرد:

ایجاد 130 هزار شغل در سال 96 در حوزه فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۶۶

وزیر ارتباطات گفت: الان نمونه هایی از ایجاد شغل در فضای مجازی در شهر تهران و برخی کلانشهرها در زمینه حمل ونقل ، املاک ، گردشگری و تجارت را شاهد هستیم.

 به گزارش ایلنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران صنعتی حامی دولت اظهار داشت : یکی از کارهای مهم این دولت رویکردی بوده که در زمینه فضای مجازی داشته و این در حالی است که در دولت قبل فضای مجازی یک فضایی بود که افراد فقط اطلاعاتی کسب کنند و خبر رسانی انجام شود و آن هم تهدید تلقی می شد.

وی افزود: این دولت اول دسترسی آزاد به اطلاعات را سرلوحه کار خود قرار داد و سپس منشور حقوق شهروندی را بعنوان یکی از سیاست های جدی قرار داد. واعظی اظهار کرد: همچنین بستر شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی را به عنوان بستر و شبکه ای که می تواند همه ملت ایران را بهم متصل کند در زمینه زیرساخت هایش اقدام کردیم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: وقتی کار به جایی رسید که از نظر سرعت و کیفیت به نقطه مطلوب رسید آن هدف اصلی خودش که ایجاد کسب و کار های الکترونیکی یا دانش بنیان است را بعنوان اولویت قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در سال 94 در حوزه ict حدود 30 هزار شغل ایجاد کردیم تصریح کرد: این میزان در سال 95 به 100 هزار سغل افزایش یافت و در سال 96 نیز ایجاد 130 هزار شغل در فضای مجازی هدفگذاری شده است .

واعظی در ادامه اظهار کرد: الان نمونه هایی در شهر تهران و برخی کلانشهرها در زمینه حمل ونقل ، املاک ، گردشگری و تجارت که فعالیت های بسیار خوبی است مشاهده می کنید که این را باید به همه استانها تسری بدهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درپایان تاکید کرد: این حوزه در ایجاد اشتغال همانند صنعت، منابع بسیار زیادی نیاز ندارد و امیدواریم با منابع کم و با زیرساخت هایی که آماده شده است بتوانیم برای جوانان بویژه جوانان فارغ التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز