خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی در اصفهان:

دولت تسهیلات توسعه گلخانه را بدون محدودیت پرداخت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۵۴

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: ارزان‌ترین تسهیلات بدون هیچ‌گونه محدودیتی برای توسعه گلخانه‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در سفر به اصفهان در حاشیه افتتاح چند پروژه کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: باید از تمامی دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان تشکر کنم که واقعا اتفاقات خوبی در این بخش در حال انجام است و زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: امروز دو پروژه بزرگ بخش کشاورزی استان اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این دو پروژه، تامین انرژی با استفاده از روش‌های ابداعی و جدید انجام شده و وزارت جهاد کشاورزی از اجرای چنین طرح‌هایی که باعث حفظ محیط زیست می‌شود، پشتیبانی می‌کند و دولت نیز حامی این حرکت است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: گلخانه مجتمع سبز سایوان انرژی موفق شده با اقدامات خلاقانه از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده کند و در راستای حفظ محیط زیست با نصب فیلترهایی به جذب گاز کربنیک می‌پردازد و آن را به‌عنوان خوراک به گلخانه تزریق می‌کند که علاوه بر ترسیب کربن باعث افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

وی افزود: در گلخانه سبزی و صیفی دانش‌نهاد آسیا نیز که ۲۴ هکتار مساحت دارد، تمام تجهیزات بومی و ساخت داخل است و کاملا ارگانیک فعالیت می‌شود و هیچ‌گونه سم و کود شیمیایی مورد مصرف قرار نمی‌گیرد و در ارتباط با آفات به طور کلی بیولوژیک عمل می‌شود و اشتغال‌زایی خوبی نیز ایجاد شده است.

حجتی با بیان اینکه امروز دهاقان و شهرضا مهد گلخانه‌های مدرن و این دو شهرستان از این لحاظ در کشور پیشرو هستند، ادامه داد: طرح توسعه گلخانه‌ها به دلایل مختلف همچون اشتغال‌زایی بالا، جذب فارغ‌التحصیلان کشاورزی و بهره‌وری در مصرف آب و تولید محصولات سالم یکی از طرح‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است و اغلب بندهای اقتصاد مقاومتی را پوشش می‌دهد لذا مورد حمایت دولت بوده و هست و به همین دلیل ارزان‌ترین تسهیلاتی را که در ارتباط با بانک‌ها و صندوق توسعه داریم امروز بدون هیچ‌گونه محدودیتی برای توسعه گلخانه‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی در ارتباط با توسعه گلخانه‌ها نیز گفت: در این بخش، سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ هکتار را هدف گذاری کرده بودیم که یک هزار و ۲۰۰ هکتار عملیاتی شد، برای سال‌جاری نیز احداث دو هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه را در نظر گرفته ایم و با توجه به منابع  و ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد امیدواریم این میزان محقق ‌شود.

با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گلخانه سبزی و صیفی دانش‌نهاد آسیا شهرستان دهاقان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. فاز یک این گلخانه دارای ۳۲۵۰۰متر مربع مساحت است و از آخرین تکنولوژی برای تولید محصولات ارگانیک در آن بهره گرفته شده و زمینه ایجاد اشتغال۱۰۰ نفر کارشناسان کشاورزی در این مجموعه مطابق با استاندادهای کشاورزی و زیست محیطی فراهم شده، این طرح با ۸۹ میلیارد ریال هزینه مورد افتتاح قرار گرفت.

همچنین، با حضور حجتی، پروژه مجتمع سبز سایوان انرژی شهرستان دهاقان به مساحت ۱۷۱۶۰متر مربع، اشتغال ۶۰ نفر و هزینه ۱۱۰میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

از شاخصه‌های این طرح می‌توان به سیستم بهینه‌سازی مصرف انرژیCHP، کنترل اقلیم الکتراکلیما، سیستم برودتی چیلر، بستر متحرک کشت سیستم بسته آبیاری، بومی‌سازی چراغ‌های رشد LED و جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب اشاره کرد.

در این سفر، پروژه احداث میدان میوه و تره‌بار دهاقان با ۲۷هزار متر مربع مساحت و دارای مراکز استاندارد سورت و بسته‌بندی مبادله و مجموعه ترمینال توزیع میوه شهرستان دهاقان توسط وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد. مجری این طرح بخش خصوصی است و پنج میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز