خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

این دولت واردات چی است یا دولت قبل؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۸۸

این دولت واردات چی است یا دولتی که با وارد کردن 5.2 میلیون تن برنج در سال 1392 کمر شالیکاران را شکست. فراموش نکرده ایم که وارد کنندگان کاسب گر آنقدر غرق در منافع عظیم واردات برنج شده بودند که هرهفته فقط در یک برنامه تلویزیونی با قرعه کشی خودرویی را به خریداران برنج وارداتی میدادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  دولتی که با صفر کردن تعرفه مبادرت به واردات 5.2 میلیون تن شکر که معادل 4 برابر نیاز کشور است، نموده و با این حجم عظیم واردات تولید داخلی و صنایع  استحصال شکر را عملا فلج کرده واردات چی به حساب می آید یا دولتی که با اصلاح تعرفه ها و شرایط و ضوابط واردات، حجم تولید چغندر قند در کشور را دو برابر کرده و منجر شده تا کارخانه های استحصال شکر نیز به تبع افزایش تولید و محدود شدن واردات شکر با تمام ظرفیت کار و فعالیت خود را از سر بگیرند؟ ما حامی واردات هستیم یا آن هایی که در آن سال ها مسئولیت وزارت بازرگانی را داشتند و تعرفه واردات شکر را به صفر رساندند و امروز  فریاد حمایت از تولید داخلی می زنند و یقه می درانند؟

این دولت واردات چی است یا دولتی که با وارد کردن 5.2 میلیون تن برنج در سال 1392 کمر شالیکاران را شکست. فراموش نکرده ایم که وارد کنندگان کاسب گر آنقدر غرق در منافع عظیم واردات برنج شده بودند که هرهفته فقط در یک برنامه تلویزیونی با قرعه کشی خودرویی را به خریداران برنج وارداتی  میدادند.

به نظر از یاد برده اند که چه قدر به واردات بال و پر دادند به گونه ای که از هر گوشه و حوزه سلطانی در واردات سر برآورد و شهره و شناخته شد. شاید یکی از افتخارات دولت این باشد که  با توسعه تولید داخلی و حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان بساط انحصار ها و سلطان های واردات را برچید و کشاورزان را به عنوان قهرمانان تولید، خوداتکایی و استقلال جایگزین آن ها نمود تا جایی که تولید داخلی در فضای اقتصاد کشور حاکم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز