خبرگزاری کار ایران

دبیر بیست و دومین نمایشگاه نفت خبر داد:

حضور 811 شرکت خارجی و 1016 شرکت ایرانی در نمایشگاه نفت امسال / امضای قرارداد 2 میلیارد یورویی با اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۵۶

ناصری از امضای قراردادهایی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت خبر داد و گفت: برآورد ما این است که بالغ بر 100 تا 120 میلیارد تومان گردش مالی در این نمایشگاه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد ناصری دبیر بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری که صبح امروز به منظور تشریح برنامه‌های این نمایشگاه برگزار شد گفت: از سال 74 که نمایشگاه نفت تشکیل شد کمتر از 200 شرکت در دو سالن حضور داشتند و آن زمان شاید کسی باور نمی‌کرد که امروز 80 هزار مترمربع فضای خام نمایشگاه پاسخگوی فقط یک‌چهارم درخواست ها برای حضور در این نمایشگاه باشد. اکنون این نمایشگاه با فضای خام 80 هزار مترمربعی و فضای مفید 55 هزار متر مربع برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال 1800 متقاضی برای حضور داشته‌ایم افزود: از این تعداد تقاضا 1016غرفه داخلی به نمایندگی از2500 شرکت  و 811 غرفه خارجی  از 37 کشور دنیا به نمایندگی از 1500 شرکت حضور دارند.

ناصری با اشاره به اینکه بیشترین حضور از شرکت های خارجی از کشور آلمان هستند تصریح کرد: 3500 مترمربع از فضای نمایشگاه متعلق به شرکت‌های آلمانی، 2800 مترمربع چینی‌ها و پس از آن شرکت‌هایی از ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس بیشترین تعداد را دارند.

وی با اشاره به اینکه 15 بازاریاب مقدمات برپایی این نمایشگاه را عهده‌دار بوده‌اند افزود: از این تعداد دو بازاریاب داخلی و 13 بازاریاب نیز خارجی بوده‌اند و موفق‌ترین آنها نیز شرکتی از کشور آلمان بوده که بیشترین جذب مشتری را داشتند.

وی با اشاره به اینکه برآورد ما این است که بالغ بر 100 تا 120 میلیارد تومان گردش مالی در این نمایشگاه صورت گیرد اظهار داشت: این رقم از گردش مالی مربوط به هزینه‌های ارزی و ریالی و هزینه ساخت غرفه‌ها و بخش اطلاع‌رسانی است.

دبیر بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه پایه ارزی شرکت در نمایشگاه سال جاری نسبت به سال گذشته 120 یورو اضافه شده است گفت: این رقم در سال جاری به 470 یورو رسیده لذا برخی از شرکت‌کنندگان داخلی به دلیل افزایش قیمت از حضور در نمایشگاه منصرف شده‌اند.

ناصری همچنین از کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، هلند و اتریش به عنوان کشورهایی یاد کرد که به صورت پاویون در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه چهار نشست تخصصی با حضور معاونت‌های وزارت نفت و 15 نشست فنی و جانبی برگزار خواهد شد.

ناصری چهاربرابر شدن متقاضیان شرکت‌های داخلی برای حضور در نمایشگاه را از جمله چالش‌های آن برشمرد و گفت: ما 200 هزار متر متقاضی برای حضور در نمایشگاه داشتیم که این رقم بیانگر محدودیت ما برای حضور در این نمایشگاه است.

وی افزود: در نمایشگاه سال جاری تعداد شرکت‌ها نسبت به سال گذشته تغییری نداشته زیرا فضا تغییری نداشته است اما تنها تفاوت این است که سال گذشته 1400 متقاضی و امسال 1800 متقاضی داشتیم که در بخش ریالی 1016 شرکت و در بخش ارزی 811 غرفه یعنی 1827 غرفه جانمایی شده است.

دبیر بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به حضور یک شرکت آمریکایی در نمایشگاه سال جاری اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران به لحاظ وزن نمایشگاهی در سطح منطقه مقام اول و در دنیا مقام پنجم را به لحاظ وسعت و تعداد شرکت‌کنندگان دارا است.

وی افزود: همچنین تلاش ما در این نمایشگاه این است که قراردادهایی نیز منعقد شود که از جمله آن تبدیل MOU با اتریش به قرارداد بوده و  همچنین قراردادی برای ساخت لوله‌های CRA با اسپانیا به ارزش 2 میلیارد یورو منعقد خواهد شد.

ناصری ساعت حضور در نمایشگاه را از ساعت 10 تا 18 اعلام کرد و افزود: بیست و دومین دوره از نمایشگاه نفت از تاریخ 16 تا 19 اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی برپا خواهد بود.

وی در خاتمه یادآور شد که مراسم اختتامیه این نمایشگاه روز شنبه 16 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن میلاد و با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز