خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد تایلند برای تسویه مبادلات تجاری با ایران

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۶۰

وزیر اقتصاد تایلند در دیدار با همتای ایرانی خود پیشنهاد کرد بانک های دو کشور برای تسهیل مراودات تجاری، با پول های محلی یا یورو حساب باز کنند و مبادلات بر این اساس تسویه شود.

به گزارش ایلنا از تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، آقای «کرا فوآنگ کان خلنج» در این دیدار با اشاره به اهمیت بالای ایران در منطقه و اراده جدی دولت تایلند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با تهران ، موافقت خود را با نهایی کردن موافقتنامه های پایه ای میان دو کشور اعلام کرد.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز در این دیدار، پیش نیاز توسعه روابط دو کشور را، تفاهم و توافق نهایی روی موافقتنامه های پایه ای از جمله اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری های گمرکی و حمایت از سرمایه گذاری متقابل دانست.

وی که در راس هیاتی برای شرکت در چهارمین نشست تامین مالی برای توسعه به بانکوک سفر کرده است، توسعه روابط بانکی و کارگزاری بین ایران و تایلند را از جمله موضوعات مهم و پیش نیاز توسعه روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد.

طیب نیا گفت: خوشبختانه با توجه به رفع محدودیت های بانکی پس از برجام، هیچ مانع عمده و جدی در این ارتباط وجود ندارد و ما علاقه مندیم روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور برقرار شده و بانک های ایرانی و تایلندی در کشورهای یکدیگر، شعبه تاسیس کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز