خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

۸۰ درصد پساب ها بدون تصفیه رها می شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۵۱۳

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ۸۰ درصد پساب های تولیدی بدون تصفیه در طبیعت رها می شود که مشکلاتی را در محیط زیست ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا، محمد حاج رسولی ها با اشاره به شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۱۷ یعنی  «پساب­ها» افزود: پساب به عنوان یک منبع آبی نسبت به خیلی از منابع آبی پایدارتر است و به تغییر اقلیم ارتباطی ندارد و قابل برنامه ریزی است.

وی گفت: به همین دلیل امسال روز جهانی آب به نام «پساب» انتخاب شده است.

حاج رسولی ها با اشاره به اینکه در پساب، مواد مغذی که در رشد و نمو گیاه مضر نیست، وجود دارد که در فرآیند تصفیه می تواند باقی بماند و در کشت هایی تاثیرگذار است و راندمان تولید را بالا می برد، افزود: بیشتر این پساب ها در نزدیکی شهرها تولید می شود و در کشور ما نیز حدود ۴۴ درصد جمعیت شهری از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب بهره می برند.

وی گفت: سالانه دو و نیم میلیارد مترمکعب پساب در کشور جمع آوری می شود که ۵۰ درصد آن در ۱۷۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور تصفیه می شود.

حاج رسولی ها افزود: ۲۷۰ شهر کشور از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب برخوردارند و حدود ۱۰ تا ۲۰ تصفیه خانه روستایی نیز داریم.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است، گفت : بیشترین پساب نیز در بخش کشاورزی تولید می شود که باید میزان پساب تولیدی کشاورزی را با استفاده از شیوه های نوین آبیاری اراضی و دشت ها آن را کاهش دهیم که این کار مهم و محوری است که با همکاری جهاد کشاورزی در دستور کار باید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: همزمان با کاهش بارش ها از ۲۵۰ میلی متر در سال به ۱۴۰ میلی متر، پساب تولیدی ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش می یابد و میزان پساب نیز به بافت خاک بستگی دارد.

براین اساس سالانه حدود ۲۰ میلیارد مترمکعب زهاب کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز