خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران به ایلنا خبر داد:

مالیات سال ۹۴ بنگاه‌ها بر اساس خوداظهاری محاسبه می‌شود/ تامین اجتماعی فقط در صورت وجود مغایرت اسناد دستمزد را بررسی خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۱۳

شب گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد مصوب شد که با توجه به آثار باقی مانده از تحریم های بین‌المللی و رکود اقتصادی در سال 94 مالیات بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس اظهارنامه‌ای که صاحبان این بنگاه‌ها تنظیم کرده‌اند، دریافت شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مصوبات شب گذشه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: دو موضوع امور مالیاتی و تامین اجتماعی جزو اولویت های اتاق بازرگانی ایران بوده و در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی و  ٰکمیته ماده 76 و اتاق‌های استانها این موضوع به طور دائم در حال پیگیری بود.

حسین سلاح ورزی ادامه داد: شب گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد مصوب شد که با توجه به آثار باقی مانده از تحریم های بین المللی و رکود اقتصادی در سال 94 مالیات بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس اظهارنامه‌ای که صاحبان این بنگاه‌ها تنظیم کرده‌اند، دریافت شود.

وی تصریح کرد: با این مصوبه مشکل بزرگی از بخش خصوصی کشور حل شد و تعامل خوبی بین بنگاه های اقتصادی و سازمان امور مالیاتی صورت می‌گیرد. در واقع این تصمیم که منجر به صدور برگه قطعی مالیات سال 94 توسط خود اظهاری بنگاه‌ها شد گام بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است.

سلاح ورزی در خصوص دیگر مصوبه این ستاد گفت: بخش خصوصی کشور همواره به مواد 39 ،47 و 101 تامین اجتماعی اعتراض داشت و این مشکل بزرگی برای بنگاه‌های اقتصادی شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس این مواد، سازمان تامین اجتماعی برای عدم مغایرت در خصوص میزان دستمزد ارسال شده به این سازمان، دفاتر و اسناد بنگاه‌ها را هر زمان که تمایل داشت مورد بررسی قرار می داد که این امر باعث بروز مشکلات زیادی شده بود اما بر اساس مصوبه شب گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی از این پس سازمان تامین اجتماعی 6 ماه فرصت دارد در صورتی که شکایت و یا مغایرتی در صورت دستمزد ارسالی وجود داشت، اسناد را مورد بررسی قرار دهد در غیر این صورت برگه دستمزد ارسالی را تائید کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان ضمن تشکر از این اقدام دولت اظهار داشت: این مصوبات نشان داد که تعامل اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی و دولت در سطح قابل قبولی قرار دارد و ما از تمام ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات بخش خصوصی کشور استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز