خبرگزاری کار ایران

معاون سامان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با ایلنا:

شروع راهداری نوروزی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی /فعالیت ۱۵۰۰ اکیپ راهداری در نوروز ۹۶

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۵۴۵

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه ۱۲ هزار راهدار و ۱۵۰۰ اکیپ راهداری در عملیات راهداری نوروزی فعال هستند، گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای ایمنی جاده ها در استانه نوروز به استان ها اختصاص داده ایم.

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند ماه شروع و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهار داشت: از یک ماه گذشته عملیات بهسازی و مرمت جاده های درون شهری برای نقاطی که مورد آسیب بارش های برف و باران ماه های اخیر قرار گرفته بودند، آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیشترین اقدامات راهداری در مسیرهای پرتردد مانند مسیر استان های شمالی، جاده تهران- مشهد، تهران- اصفهان، تهران- شیراز انجام می شود، گفت: اقدامات افزایش ایمنی جاده ها برای راهداری نوروزی از یک ماه گذشته در تمام استان ها شروع شده است.

حسن نیا ادامه داد: علاوه بر اکیپ های نوروزی در تمام این مدت اکیپ های زمستانی هم در سراسر جاده ها و محورهای کشورمان حضور دارند.

معاون سامان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بین اینکه تا ۱۵ فرودین سال آینده اکیپ زمستانی در راه های برون شهری استان های برف گیر کشور فعال هستند، گفت: ۱۵۰۰ اکیپ راهداری اعم از اکیپ راهداری زمستانی و نوروزی در تمام محورهای برون شهری حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این بازه زمانی۹ هزار دستگاه ماشین آلات و ۱۲ هزار راهدار در سراسر محورها فعال هستند و همچنین ۲ هزار گشت راهداری در مسیر های پرتردد گشت زنی خواهند داشت تا به مشکلات احتمالی مسافران نورزی رسیدگی کنند.

حسن نیا با بیان اینکه ۷۴۵ راهدارخانه برای استراحت رانندگان آماده کرده ایم، گفت: هر مسافری که نیاز به توقف و استراحت داشته باش می تواند از امکانات این راهدارخانه ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه در مدت یک ماهه نسبت به خط کشی ۲۰ هزار کیلومتر راه بین شهری اقدام نشده است، گفت: همچنین ۲۲ هزار تابلو علایم راهنمایی و رانندگی تعمیر و نصب شده اند و در ۷۰ نقطه ای که میزان توقف مسافران در آن مسیرها بیشتر است، تجهیزات روشنایی نصب کرده ایم.

معاون سامان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشارهه اصلاح نقاط حادثه خیز در طول یک سال گذشته، اظهار داشت:در این مدت ۷۴ نقطه حادثه خیز اصلاح شد و برای مابقی نقاط حادثه خیز هم ۵۰۰ متر قبل از این نقاط تابلو هشدار نصب شده است.

حسن نیا ادامه داد : در این مدت زمان یک ماهه حدود ۲هزار کیلومتر جاده لکه گیری شده که برای این عملیات ۷.۵ میلیون تن آسالفت استفاده  شده است.

وی همچنین درباره اعتبارات تامین شده برای اجرای عملیات راهداری نوروزی گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش ایمنی جاده ها در آستانه برگزاری سفرهای نوروزی به استان ها اختصاص داده شده است.  

 

                 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز