خبرگزاری کار ایران

گزارش حفاظت و احیای منابع طبیعی در دولت یازدهم/ ۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و بیابانزدایی با مشارکت بسیج اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۳۰

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از صدور سند مالکیت برای ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، خداکرم جلالی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه این سازمان با محدودیت های اعتباری مواجه است افزود: به رغم این محدودیت ها، در چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید ۱۴۳ هزار هکتار از عرصه های طبیعی جنگلکاری و ۲۳ میلیون هکتار از مراتع نیز احیا و بازسازی شده است.

وی گفت: در زمینه مقابله با پدیده بیابان زایی در کشور از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۸۸ هزار هکتار طرح های بیابان زدایی اجرا شده است.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری همچنین اجرای عملیات آبخیزداری در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و اجرای طرح های مشارکت مردمی در حفاظت از منابع طبیعی در ۱۸ میلیون هکتار از عرصه ها را از دیگر اقدامات این سازمان دانست.

جلالی درباره آمار مقابله با متخلفان و متجاوزان به عرصه های طبیعی کشور افزود: تاکنون ۷۲ هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور خلع ید و از ۱۴۲ هزار هکتار نیز رفع تجاوز شده است.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی زمین، ایجاد ۳۶۳۱ کیلومتر کمربند سبز حفاظتی، اطفای حریق در ۱۸ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی، بخش ناوگان حفاظت از اراضی طبیعی، ایجاد صندوق های مردمی توسعه منابع طبیعی و آموزش ۶۰ هزار همیار داوطلب طبیعت را از دیگر اقدامات برشمرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری درباره روند اجرای دستورالعمل توقف بهره برداری از جنگل های شمال کشور گفت: عملیات بهره برداری از جنگل های شمال کشور تاکنون در ۱۵۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی ارزشمند این مناطق اجرا شده است.

جلالی افزود: به منظور حفاظت از عرصه های طبیعی و تسریع در اجرای طرح های حفاظت حجم برنامه های اجرایی در برنامه ششم توسعه در مقایسه با برنامه پنجم بیش از پنج برابر افزایش یافته و پیش بینی شده است.

وی همچنین از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان برنامه و بودجه و بسیج مهندسان و بسیج سازندگی برای اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه، عملیات آبخیزداری و بیابان زدایی در ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور اجرا می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز