خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد:

حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۶۰

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

ایلنا: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: امسال ۱۴۰ هکتار به مساحت جنگل‌های استان اضافه خواهیم کرد.

به گزار ش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهمن اسکندری، در مراسم نمادین کاشت نهال در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان که با حضور جمعی از مسئولان همراه بود، اظهار کرد: ویژگی بسیج پویایی و فعال بودن این نیروست.

وی با اشاره به دلاوری های بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: خوشبختانه نیروی مقاومت بسیج در همه عرصه ها فعال بوده و نقش تاثیرگذار و مثبتی دارد.

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر نیز بسیج و سپاه استان برای حفظ منابع طبیعی و همچنین حفاظت از هوای پاک وارد عمل شده و اقدام به کاشت نهال همزمان با هفته منابع طبیعی کرده اند، اذعان داشت: این امر نشان از مسئولیت پذیری بسیج در این راستا است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از میزان مراتع و جنگل‌های موجود در استان زنجان اظهار کرد: سالانه اقدامات بسیاری در راستای توسعه مراتع و جنگل های استان صورت می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: توسعه جنگل‌های طبیعی استان زنجان غالباً در مناطق دارای گونه‌های درحال انقراض صورت می‌گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به توسعه صنوبر کاری در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: به منظور کاهش وابستگی به مناطق شمالی کشور و تامین نیاز چوبی استان اقدام به توسعه صنوبر کاری در استان کرده‌ایم.

وی صنوبر کاری را بسیار اقتصادی دانست و بیان داشت: در راستای توسعه صنوبر کاری در استان زنجان اقدام به پرداخت تسهیلات و اهدای نهال رایگان به کشاورزان کرده‌ایم.

این مسئول همچنین به توسعه فضای سبز استان زنجان اشاره و ابراز کرد: توسعه فضای سبز استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار اداره‌کل منابع طبیعی استان قرار دارد.

اسکندری با بیان اینکه استان زنجان در زمینه سرانه فضای سبز عقب است، تاکید کرد: امسال توسعه فضای سبز استان را با مشارکت مردم دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان به میزان توسعه فضای سبز در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۱۴۰ هکتار به مساحت جنگل‌های استان اضافه خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز