خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابا در نشست انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی:

برآورد 12500 میلیون کیلووات صرفه جویی انرژی از محل اجرای 10 پروژۀ سابا

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۹۴

مدیرعامل سابا گفت: 12500 میلیون کیلووات صرفه­ جویی انرژی از 10پروژۀ سابا برآورد می­ شود.

به گزارش ایلنا، به­ منظور بررسی پتانسیل­ ها و روش­های بهینه­ سازی مصرف انرژی و ارتقاء انرژی­های تجدیدپذیر در کشور، سابا با مشارکت شرکت Admeفرانسه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی انرژی­های تجدیدپذیر و بهره­ وری انرژی در تاریخ 7 اسفندماه سال جاری در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین­ المللی تهران کرد.

 براساس این گزارش، در ابتدای این کارگاه آموزشی مهندس «سید حسین سجادی» مدیرعامل سابا گفت: صنعت فرانسه از دیرباز در کشور ما فعالیت­های بسیار عمیق و ارزنده­ای داشته است. طوری­ که امروزه ما شاهد همکاری­ های بیش­تری در حوزۀ انرژی­ های تجدیدپذیر و بهره­ وری انرژی با این کشور هستیم و از زمان تأسیس سابا و سانا یکی از مهم­ترین الگوهای ما شرکت Adme فرانسه بوده است.

وی افزود: باتوجه­ به محدودیت­ های منابع انرژی در کشور و تعهداتی که در حوزۀ بین­ المللی در زمینۀ محیط زیست داریم بهتر است نگاهمان را به­ سوی بهره­ وری منابع مختلف انرژی سوق دهیم.

وی تصریح کرد: ما در کشورمان حدود 1800 میلیون بشکۀ نفت خام مصرف انرژی اولیه داریم که از این میزان 1350 میلیون بشکۀ نفت خام مصرف نهایی می­باشد. مصرف انرژی در بخش ساختمان در حدود 450 میلیون بشکه نفت خام و پتانسیلی که در همین بخش وجود دارد کاهش 30% مصرف انرژی را نشان می­ دهد.

 سجادی ادامه داد: درحال حاضر ارادۀ حاکمیت براین است که بهره­ وری انرژی را در کشور توسعه دهد و برای این­ کار تلاش نموده تا از یک طرف تعمیق روابط سیاسی خود را با کشورهای دوست گسترش دهد و ازطرف دیگر ضوابط و مقرراتی را وضع کرده که به این ضابطه­ ها کمک کند.­ طوری­ که از سال گذشته یک قانون دائمی به نام "قانون رفع موانع تولید" وضع کرده که مطابق آن چنانچه سرمایه­ گذاران داخلی یا خارجی در پروژه ­های بهینه­سازی مصرف انرژی در کشور سرمایه­ گذاری کنند معادل سوخت صرفه­ جویی شده را با نرخ بین­ المللی دریافت خواهند نمود.

مدیرعامل سابا خاطرنشان کرد: برآوردی که برای 10 پروژۀ پیشنهادی داشته ­ایم بیش از دو میلیارد یورو سرمایه­ گذاری و پتانسیل 12500 میلیون کیلووات کاهش مصرف انرژی در پی خواهد داشت.

وی در خاتمه اظهار امیدواری نمود که این نشست به روابط گستردۀ دوجانبه بین دو کشور ایران و فرانسه بیانجامد.

 گفتنی است؛ در پایان این کارگاه آموزشی، نشستی بین مدیرعامل سابا و مدیر ارشد اجرایی بخش مطالعات انرژی و محیط زیست شرکت Adme فرانسه درخصوص بررسی پتانسیل­ ها و راه­کارهایی درخصوص بهینه­ سازی مصرف انرژی، همکاری ­ها و تهیۀ تفاهم­نامۀ فی­مابین برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز