خبرگزاری کار ایران

نائب رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

۸۰ درصد برندهای اصل در نمایشگاه ساعت حضور دارند/ حمایت از مصرف کننده اولویت نخست اتحادیه ساعت

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۹۹۱

نائب رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران گفت: در اولین نمایشگاه تخصصی ساعت ایران ۸۰ درصد برندهای اصل حضور دارند.

علیرضا خانلو، نائب رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران در حاشیه نمایشگاه ساعت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: هیئت‌ مدیره صنف ساعت سالهاست که به دنبال  جلوگیری از واردات ساعت تقلبی به کشور است این درحالی است که کالاهای غیراصل واردات‌شان به راحتی به ایران انجام می‌شود و بزرگ‌ترین آسیب را به مصرف‌کنندگان می‌زند.

 وی افزود: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به طریقی این موضوع را کمرنگ کند و کالاهای اصل با قیمت مناسب  ارائه شود.

خانلو تصریح کرد: این نمایشگاه اولین نمایشگاه تخصصی ساعت در ایران است که برگزار می‌شود و برندهای اصل و ساعت‌هایی که در تمام دنیا در نمایشگاه‌های بزرگ حضور دارند در این نمایشگاه نیز حاضرند.

شعار نمایشگاه اصل ببینید و اصل بخرید است

وی تصریح کرد: شعار نمایشگاه هم اصل ببینید و اصل بخرید است. موضوع اصلی در ابتدا بحث کالاهای قاچاق بود که در صنف ما کالای قاچاق اصلا مطرح نیست و ما تعرفه مناسبی در گمرک داریم و همه ساعت‌ها اعم از اصل و غیراصل همه از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه در راستای حمایت از مصرف کننده برگزار شده است‌ تا با کمک به مصرف‌کنندگان بتوانیم ساعت‌های اصل و با کیفیت که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی هستند را به آنها معرفی‌کنیم.

خانلو خاطر نشان کرد: شرکت‌هایی‌که در این‌ نمایشگاه حضور دارند همه برندهای اصل داخلی و خارجی هستند که در این نمایشگاه حاضر شده‌اند تا به معرفی برند خود بپردازند.

وی افزود: کلیه برندها تحت کنترل اتحادیه ساعت هستند و مسائل مربوط به قیمت‌ها و خدمات پس از فروش آنها رصد شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد و همه دغدغه هیئت مدیره حمایت از مصرف کننده است.

نائب رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان ساعت تهران در پاسخ به این پرسش که واردات ساعت بیشتر از کدام کشورها صورت می‌گیرد؟ گفت: واردات ساعت‌های اصل در صورتی که کلاس بالا باشد و کیفیت خوبی داشته باشد و برندهای بزرگ جهانی باشند که اکثرا هم در سوئیس به ثبت رسیده‌اند از اروپا وارد می‌شود اما ساعت‌هایی با برندهای متوسط در چین و هنگ کنک ساخته می شود.

وی تصریح کرد: بیشترین واردات ما در حوزه ساعت از کشور چین است و تمام ساعت‌های غیراصل هم برای این کشور است. چالش اصلی ما ساعت‌های غیراصل است که حق مصرف کننده در آن ادا نمی‌شود.

 جلوگیری از سودهای غیرمتعارف در بخش ساعت

نائب رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان تصریح کرد: مشکل اصلی ما در خصوص سودهای غیرمتعارف است که باید با کمک اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعامل باشیم تا بتوانیم درصد سودی که از پیش از انقلاب برای‌شان تعریف شده و هیچ تغییری نکرده را ‌تغییر دهیم.

وی افزود: با این میزان تعرفه و سود حق این صنف ادا نمی‌شود و با سود ۱۵ درصد حتی حقوق کارمندان‌شان هم نمی‌توانند بپردازند و حتی نمی‌توانند مالیات و پول برق واحد خود را بدهند.

 خانلو گفت: این موضوعات را اصناف به ما منتقل می‌کنند و ما با تعاملی که با اتاق اصناف و اتاق بازرگانی داریم باید بتوانیم تعرفه و سود آنها را بالا ببریم و به حدی برسانیم که ساعت‌های خوب و با کیفیت به دست مردم برسد تا مردم هم از خریدشان رضایت داشته باشند.

 وی تصریح کرد: ما معتقدیم در ساعت‌های غیر اصل‌ مردم متضرر می‌شوند و به دلیل سودهای غیر متعارف و کیفیت پایین و عدم خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب تنها مصرف کننده آسیب می بیند. همه کمک ما به مردم در این نمایشگاه این است که مردم در خریدشان رضایت کامل داشته باشند .

خانلو در پاسخ به این پرسش که آیا بین ساعت‌های اصل و غیر اصل به لحاظ قیمت فاصله زیادی وجود دارد؟ ، افزود: متاسفانه در بعضی از موارد مردم آگاهی کامل ندارند که یک ساعت اصل برند سوئیسی تعرفه قیمتی‌اش چگونه است و در برخی از موارد نرخ ساعت‌های بدل را نزدیک به ساعتهای اصل ارائه می کنند.

۸۰ درصد برندهای اصل  این نمایشگاه حضور دارند

خانلو افزود: در این نمایشگاه ۸۰ درصد برندهای اصل حضور دارند البته در این نمایشگاه فروش وجود ندارد اما غرفه‌ها می‌توانند مشتریان را به نمایندگی‌های خود معرفی کنند تا ساعت مورد نظر خود را تهیه کنند.

خانلو افزود: هیات مدیره صنف ساعت از ماه‌های گذشته در خصوص این نمایشگاه بررسی‌های لازم را کرده اند و از تمام برندهای اصل دعوت کردند تا در این نمایشگاه حضور پیدا کنند تا این نمایشگاه به صورت پر رنگ برگزار شود و امیدواریم که نتیجه خوبی از برگزاری آن بدست اوریم.

وی گفت:  این نمایشگاه بیست و پنج غرفه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در روزهای ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه برای بازدید به این نمایشگاه در برج میلاد مراجعه کنند. همچنین کلاس‌هایی نیز در حاشیه نمایشگاه در خصوص آموزش فروشندگی و جذب مصرف کننده و مسائل تجارت بین الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز