خبرگزاری کار ایران

منصور معظمی:

در سال جاری شش قرارداد بین خودروسازان داخلی و خارجی امضا شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۷۲۶

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در سال 95 علی‌رغم همه تنگناها صنعت خودروی کشور سالی خوب را پشت سر گذاشت و توفیق‌های بزرگی را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اولین روز همایش بین‌المللی خودروی تهران گفت: امسال توانستیم شاهد رشد 40 درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته باشیم.

منصور معظمی ادامه داد: تولید خودروی کشور تاپایان امسال به 1 میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید و انتظار داریم سال آینده این عدد بیشتر شود.

وی ادامه داد: صنعت خودرو امروز در زندگی همه ما نقش انکارناپذیر دارد و همه ما به عنوان یک مصرف‌کننده نهایی با آن سرو کار داریم.

معظمی تصریح کرد: براساس گزارش بانک مرکزی رشد اقتصاد ایران در شش ماه نخست امسال هفت درصد اعلام شده که دو بخش نفت و گاز به عنوان نقش اصلی در این رشد بوده‌اند. در حوزه صنعت نیز خودرو جهش ویژه‌ای داشتیم که این نشان‌دهنده این است که دولت برای این بخش برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل ایدرو افزود: خودرو یک وسیله لوکس نیست و جزو ملزومات زندگی است پس باید به مصرف‌کنندگان حق بدهیم که از ما سوال کنند و انتظار بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در سال 95 علی‌رغم همه تنگناها صنعت خودروی کشور سالی خوب را پشت سر گذاشت و توفیق‌های بزرگی را به ارمغان آورد. مردم در سال‌های آینده از تصمیماتی که امروز مدیران صنایع خودروسازی ما گرفتند به نیکی یاد خواهند کرد.

معظمی با اشاره به تولید خودرو در دنیا گفت: سال گذشته 93 میلیون خودرو در جهان تولید شد و گردش مالی این صنعت بیش از 2هزار میلیارد دلار است و 500 هزار میلیارد به دولت‌ها مالیات پرداخت کرده‌اند.

وی در خصوص ضریب نفوذ خودرو در کشور گفت: به ازای هر 210 نفر یک خودرو وجود دارد که این نشان می‌دهد بازار خودروی ایران هنوز ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند برای خودروسازها بازاری رقابتی و جذاب باشد. سیاست دولت نیز حمایتی است و برای فعالان در این حوزه تسهیلات قائل خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به برجام گفت: برجام یک فرصت طلایی است که باید برای تعامل بین شرکت‌های ایرانی و خارجی استفاده شود که با توجه به فعالیت‌هایی که خودروسازهای ما انجام دادند توفیق‌های خوبی به دست آورده‌اند و قطعه‌سازان نیز باید از این فرصت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم شرکت‌های بزرگ فقط به ایران صادرات داشته باشند. شرط حضور در ایران مشارکت است و یکی از شروط اصلی، صادرات از ایران است. یعنی تولید برای صادرات.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: دومین شرط استفاده حداکثری از توان داخلی است. در کل قراردادهایی که ما امضا خواهیم کرد حداقل 40 درصد باید از تولید قطعه داخلی استفاده شود و در یک بازده زمانی مشخص باید این عدد به 70 درصد برسد. سومین شرط تحقیق و توسعه است و چهارمین شرط ما خدمات پس از فروش است که باید رضایتمندی مشتریان را جلب کند.

معظمی در پایان گفت: در سال جاری شش قرارداد بین خودروسازان داخلی و خارجی امضا شد. تولید ایران‌خودرو و پژو ماه آینده به بازار می‌آید و خودروی ایدرو و رنو تا پایان سال 2017 عرضه خواهد شد. علاوه بر این فولکس واگن نیز با یک شرکت  داخلی به توافق رسیده و در آستانه انعقاد قرارداد است. همچنین هیوندا نیز با یک شرکت خودروساز داخلی به تفاهم رسیده و به زودی محصولات خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز