خبرگزاری کار ایران

گزارش هفتگی؛

حجم معاملات بورس کالا ۵۰ درصد رشد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۸۴۲

طی هفته گذشته حدود ۴۵۰ هزار و ۱۵۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد ریال در حالی در بازارهای فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل به ترتیب از نظر حجم و ارزش ۵۰.۸ و ۴۵.۲ درصد رشد داشت.

طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۱۱۱ هزار و ۴۲۰ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به دو هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال معامله شد که حاکی از رشد ۱۶۲ درصدی حجم و ۷۸ درصدی ارزش معاملات این تالار در مقایسه با هفته ماقبل است.نگاهی به جزییات معاملات تالار صنعتی و معدنی بیانگر آن است که ۱۰۴ هزار و ۵۲۷ تن فولاد، ۶ هزار و ۴۹۰  تن  مس، ۱۲۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۶۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد که حجم معاملات گروه های فولاد و مس نسبت به هفته گذشته به ترتیب با رشد ۱۹۸و ۲۰ درصدی مواجه شد.

تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی

در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۰۲ هزار و ۵۳۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال به فروش رسید که معاملات این تالار  نسبت به هفته گذشته با ۴۷ درصد رشد در حجم و ۳۵ درصد رشد در ارزش معاملات رو به رو شد.

در این تالار، حجم معاملات انواع قیر با رشد ۲۹۳ درصدی رو به رو شد و  بیش از ۱۴۶ هزار و ۵۱۱ تن از این کالا  مورد معامله قرار گرفت. حجم مواد پلیمری با ۱۴ درصد افزایش به ۵۴ هزار و ۶۲۶ تن رسید؛ همچنین  ۶۱ هزار و ۹۱۰ تن وکیوم باتوم، ۱۸ هزار تن لوب کات، ، یکهزار و ۹۶۰ تن گوگرد، ۳۲۱ تن عایق رطوبتی و ۳۰ تن گازها و خوراکها و همچنین  ۱۷ هزار و ۱۷۵ تن مواد شیمیایی معامله شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۳۵ هزار و ۲۹۱ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ارزش ۵۲۷ میلیارد ریال بود؛ در این تالار، ۲۲ هزار و ۷۷۶ تن ذرت دانه ای، ۴ هزار تن گندم، یک هزار  و ۹۰۰ تن شکر سفید و ۴ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام معامله شد.

گفتنی است هفته گذشته در بازار فرعی بورس کالای ایران، ۱۷۲ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۱۰۴ تن پودر نارگیل، ۵۰۰ تن رب گوجه، ۴۰ تن فروکروم پرکربن و ۷۰ تن نخ پلی استر معامله شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز