خبرگزاری کار ایران

سود بدون توجیه شرعی، ارزش نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۳۵

شاپور محمدی عصر پنجشنبه در دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم بیان داشت: دولت در سال جاری با استفاده از سلف موازی استاندارد و از طریق بازار سرمایه، طلب کشاورزان را به صورت شرعی و قانونی پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا ، در این دیدار شاپور محمدی به تفاوت ابزار های مالی غربی و ابزار ها و روش های مورد استفاده در بازار سرمایه کشور اشاره کرد و گفت: در بورس ایران ابزار های مالی نوین با رعایت همه زوایای اسلامی و شرعی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان مثال برخلاف کشورهای غربی تحویل کالا در اوراق سلف، در قرارداد مکتوب و شرط می شود.

 محمدی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان مرابحه گندم از طریق بازار سرمایه عرضه شد از انتشار مرابحه سلامت و دارو  در آینده خبر داد.

رییس سازمان بورس با اشاره به انتشار اوراق مرابحه شرکت های خصوصی گفت: اوراق مرابحه صادر شده شرکت سایپا بزرگترین انتشار اوراق توسط بخش خصوصی در کشور محسوب می شود و در راستای حمایت از تولید ملی صورت گرفته است.

 محمدی ادامه داد با هدف تقویت اقتصاد ملی و از طریق ابزارهای مالی اسلامی اوراق مشارکت صنعت نفت در بازار سرمایه عرضه شد و تاکید کرد: اگر بخش نفت کشور با کمبود منابع روبرو شود، از طریق برخی کشورهای اسلامی تامین می شود.

به گفته سخنگوی سازمان بورس تامین مالی در بازار سرمایه، از طریق افزایش سرمایه، اوراق سلف، انتشار انواع اوراق و پذیرش شرکت و صندوق ها و منطبق با شرع انجام می شود.

در پایان محمدی با اشاره به تشکیل کمیته فقهی در سازمان بورس و اواراق بهادار گفت: ما تنها موضوعات، روش ها و ابزار هایی که از نظر شرعی قابل توجیه باشد را قبول داریم و هر آنچه که توجیه شرعی نداشته باشد سود آن نیز برای ما ارزش نخواهد داشت.

گفتنی است؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سفر به شهر مقدس قم و در دیدار با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی ضمن قدردانی از آیات عظام عنوان کرد بازار سرمایه کشور در مسیر تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می کند و در این راه چشم انتظار دعای خیر مراجع است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز