خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

بهینه سازی واحدهای تولیدی از اهداف کلان پتروشیمی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۰۰۸

شاهدایی با اشاره به اهداف کلان پژوهش گفت: اهداف کلان پژوهش و فناوری صنعت در چهار حوزه تدوین دانش های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، بهینه سازی و رفع مشکلات فرآیندهای واحدهای تولیدی، بهبود دانش های موجود و گسترش مرزهای دانش و توسعه دانش های فنی شرکت تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرضیه شاهدایی، در مراسم "هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت" گفت: امروزه با پیشرفت و رشد روزافزون جوامع در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، تولیدی و فناوری، اهمیت علم و دانش افزایش یافته است و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، مدل جدیدی را که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است به نام اقتصاد دانش بنیان مطرح ساخته است.

وی اظهار کرد: این اقتصاد مبتنی بر علم و دانش با وقوع تحولات علمی و تحقیقاتی، دگرگونی عمیقی در عرصه رشد و توسعه پایدار جامعه و تولید اقتصادی ایفا می کند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، تاکید کرد: شرکت های پژوهشی و فناوری باید بتوانند بر پایه زیرساخت ها، منابع و سرمایه های مادی و معنوی به دستاوردهای ارزشمندی نایل شوند و در بسیاری از پروژه های مورد نیاز صنعت کشور با تکمیل چرخه علم، نتایج فناورانه را ارایه کنند.

شاهدایی با اشاره به این که تقریبا هر سال جشنواره پژوهش و فناوری در سطح وزارت نفت برگزار می شود، تصریح کرد: از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره، تبیین اهمیت پژوهش و فناوری در توسعه و پیشبرد اهداف و ماموریت های صنعت نفت، نهادینه سازی و ارتقای جایگاه و نقش پژوهش، فناوری و نوآوری در برنامه ریزی های کلان صنعت نفت، ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های همکاران شاغل در حوزه های پژوهش و فناوری و حمایت از پژوهشگران، فناوران، مخترعان، نوآوران برای تقویت انگیزه های آنان است.

وی ادامه داد: درنتیجه این وظیفه همه ماست، تا با ارج نهادن به تلاش های علمی در کشور، که گام نخست تکیه بر توان داخل است، سهمی در توسعه اقتصادی و باور ملی در سطح همه اقشار جامعه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: این شرکت در کنار همه وظایف خود سعی کرده است تا با بهره گیری از توان پژوهشی خود، یعنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، اقدامات مهمی در این راستا به انجام رساند.

شاهدایی اظهار کرد: با توجه به فراوانی گاز طبیعی در کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این نعمت خدادادی، تبدیل گاز طبیعی به محصولات پتروشیمی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است که به لطف خداوند طی برنامه های از پیش تدوین شده توانسته ایم دستاوردهای بومی ارزشمندی را به صنعت ارائه دهیم.

وی با اشاره به اهداف کلان پژوهش گفت: اهداف کلان پژوهش و فناوری صنعت در چهار حوزه تدوین دانش های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، بهینه سازی و رفع مشکلات فرآیندهای واحدهای تولیدی، بهبود دانش های موجود و گسترش مرزهای دانش و توسعه دانش های فنی شرکت تعریف شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین تصریح کرد: در کنار تمامی دستاوردهای پژوهشی نظیر دانش های فنی PVM، PP، متانول، کاتالیست های مختلف و بسیاری از پروژه های دیگر که به دست فناوران و پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ثمر نشسته است، شرکت صنایع ملی پتروشیمی با هدف بهره مندی از توانمندی ها و دانش موجود در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در راستای خلق دانش های فنی مورد نیاز صنعت، نسبت به بهینه سازی فرآیندهای تولید و به روز کردن فناوری های واحدهای تولیدی اقدام کرده است.

شاهدایی با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: پژوهش ها و دستاوردهای ثمربخش دیگر نظیر جایزه ملی مدیریت دانش و همایش های مسوولیت اجتماعی، نشان از عزم مدیران پتروشیمی در تحقق اهداف عالی وزارت نفت و نظام اسلامی است.

وی گفت: امیدوارم همه همکارانم در صنعت نفت کشور و خصوصا واحدهای مختلف پژوهش و فناوری که به طور حتم همگی از برترین ها در حوزه مرتبط هستند، همواره پیروز و سربلند باشند و با تلاش مضاعف در راستای هرچه پویاترشدن صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، در امر توسعه اقتصادی کشور عزیزمان بیش از پیش گام های موثر بردارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز