خبرگزاری کار ایران

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴

فزونی ۵۷ هزار میلیارد تومانی مصارف نسبت به منابع بودجه/ تحقق ۵۰ درصد بودجه عمرانی/ ۹۲ درصد مالیات پیش‌بینی شده وصول شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۴۸۵

طبق گزارش تفریغ بودجه سال 1394 دیوان محاسبات، بر اساس قانون بودجه سال 1394 تراز عملیاتی بالغ بر 34 هزار و 172 میلیارد تومان بوده که با توجه به میزان درآمدهای تحقق یافته و مصارف اعتبارات هزینه‌ای در عمل مبلغ 57 هزار و 17 میلیارد تومان فزونی مصارف نسبت به منابع مذکور مشهود است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1394 کل کشور که از سوی دیوان محاسبات منتشر شد،  میزان پیش بینی منابع بودجه کل کشور پس از اعمال تغییرات قانونی بالغ بر  836 هزار و 691 میلیارد تومان بوده که حدود 94 درصد آن محقق شده است.

میزان وصولی مالیات‌ها بالغ بر 80 هزار و 951 میلیارد تومان بوده که میزان تحقق آن در بودجه سال 94 بالغ بر 92 درصد می‌باشد.

بر اساس این گزارش، میزان پیش بینی شده منابع حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی 53 هزار و 737 میلیارد تومان بود که 67 هزار و 36 میلیارد تومان محقق شد یعنی میزان تحقق در حدود 25 درصد بیش از میزان پیش بینی شده بود.

همچنین موارد مربوط به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 50 درصد محقق شد. بر اساس قانون بودجه پیش بینی شده بود تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (بودجه عمرانی) 53 هزار و 399 میلیارد تومان می‌باشد که در عمل 26 هزار و 566 میلیارد تومان یعنی در حدود 50 درصد محقق شد.

طبق گزارش تفریغ بودجه سال 1394 دیوان محاسبات، بر اساس قانون بودجه سال 1394 تراز عملیاتی بالغ بر 34 هزار و 172 میلیارد تومان بوده که با توجه به میزان درآمدهای تحقق یافته و مصارف اعتبارات هزینه‌ای در عمل مبلغ 57 هزار و 17 میلیارد تومان فزونی مصارف نسبت به منابع مذکور مشهود است. این مبلغ از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی تامین شده است و عملا باعث کاهش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی گردیده است.

بر اساس این گزارش، در پیوست شماره 3 قانون بودجه سال 1394 تعداد 10 شرکت دولتی تحت عنوان شرکت‌های زیان‌ده درج شده است. پیش بینی زیان شرکت‌های یاد شده از محل منابع عمومی دولت بالغ بر یک هزار و 261 میلیارد تومان بوده که نهایتا 98 درصد آن بابت کمک زیان به شرکت‌های مورد نظر پرداخت شده است. در عمل تعداد 124 شرکت در سال 1394 علاوه بر شرکت‌های فوق الذکر زیان‌ده شده‌اند لیکن از محل منابع عمومی دولت صرفا به شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی استان‌ها مبلغ 160 میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز