خبرگزاری کار ایران

فلاحتیان خبر داد:

واگذاری خطوط و پست‌های فوق توزیع برق منتفی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۱۴۱

معاون وزیر نیرو اعلام کرد: واگذاری خطوط و پست‌های فوق توزیع به شرکت‌های توزیع برق منتفی شد.

به گزارش ایلنا، «هوشنگ فلاحتیان» با اشاره به مطالبات برخی از استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش اختیارات شرکت های توزیع برق بویژه در استان هایی که فاقد برق منطقه ای هستند، گفت: از چندماه پیش جلسات تخصصی متعددی با شرکت های توزیع و برق منطقه ای برگزار شد تا مسأله مورد بررسی قرار گیرد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو، افزود: بررسی‌ها نشان داد با توجه به شرایط فنی موجود در پست‌ها و خطوط فوق توزیع از جمله اینکه خطوط فوق توزیعی در کشور وجود دارد که روی دکل‌های ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت اجرا شده و این مسأله نیاز به ایجاد هماهنگی دوباره شرکت‌های توزیع با برق منطقه‌ای را طلب می کرد، امکان واگذاری مسئولیت راهبری پست‌های فوق توزیع به شرکت‌های توزیع وجود ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل دیگری که مانع از واگذاری راهبری پست‌های فوق توزیع به شرکت‌های توزیع شد این بود که در برخی از استان ها دانش و تجربه لازم برای اداره پست ها و خطوط فوق توزیع وجود نداشت و این مسأله ممکن بود روی کیفیت کار ارائه شده در این حوزه تأثیر سوء بگذارد.

به گفته این مقام مسئول نگرانی‌هایی نیز وجود داشت که این امر ممکن است منجر به افزایش حجم کار شرکت‌های توزیع و درهم ریختگی میان وظایف اجرایی آنها شده و در نهایت کاهش توان اجرایی شرکت‌های توزیع را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پست‌ها و خطوط فوق توزیع حدود دو سوم از کل وظایف شرکت‌های برق منطقه‌ای را در بر می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه پست‌ها و خطوط فوق توزیع دو سوم از کل وظایف شرکت‌های برق منطقه‌ای را در بر می‌گیرد، ادغام این شرکت‌ها با شرکت مدیریت شبکه برق ایران باعث می‌شود تا به نوعی در اجرای وظایف اصلی مدیریت شبکه، که وظیفه اصلی آن راهبری شبکه و رصد بازار برق است، اخلال ایجاد شود.

فلاحتیان  تاکید کرد: مجموعه این موضوعات وزارت نیرو را به این نتیجه رساند که در حال حاضر در شرکت‌های توزیع، ظرفیت و توان فنی و انسانی لازم برای واگذاری این وظیفه، چه از منظر نگهداری و تعمیر پست‌های  فوق توزیع و چه از منظر توسعه این پست‌ها، وجود ندارد.  

همچنین وی در پایان خاطرنشان کرد: با تقویت امور انتقال و اعطای اختیارات بیشتر به شرکت‌های توزیع برق به ویژه در استان‌هایی که فاقد برق منطقه‌ای هستند، انتظار نمایندگان و استانداران این استان ها را هم تامین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز