خبرگزاری کار ایران

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران:

کمبود داده ها چالش ژئومکانیک نفت / به فناوری نگاه لوکس نداشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۰۱۰

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت بهره‎مندی این شرکت از فناوری‎های روز دنیا در بخش‎های مختلف زنجیره ارزش نفت تاکید و به کارگیری ژئومکانیک نفت را از جمله این الزامات عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدصالح هندی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت عنوان کرد: صنعت نفت در بکارگیری ژئومکانیک نفت راه درازی در پیش دارد و با توجه به آثار مثبت و فراوان ژئومکانیک نفت، این مهم باید هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: جامعه علمی و دانشگاهی سهم خود را در این زمینه ایفا کرده اند و حال نوبت شرکت ملی نفت ایران و همچنین شرکت های خصوصی است که به طور جدی به مبحث ژئومکانیک نفت ورود کنند.

هندی از ژئومکانیک نفت به عنوان علمی میان رشته ای نام برد که اجرایی شدن آن در صنعت نفت ایران اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان این که «نباید به فناوری، نگاه لوکس داشته باشیم»، به دستاوردهای حاصل از بکارگیری ژئومکانیک نفت در جهان اشاره کرد و گفت: وقتی به نقش این علم در کشف ذخایر شیل های نفتی و گازی در آمریکا نگاه می کنیم و سپس تاثیر ژئومکانیک نفت را در کاهش هزینه و ایجاد توجیه اقتصادی برای تولید شیل های گازی بررسی می کنیم، به این نتیجه می رسیم فناوری چگونه می تواند اقتصاد را متحول کند و تا چه میزان می تواند اثربخش باشد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، کمبود داده ها را یکی از چالش های استفاده از ژئومکانیک نفت در صنعت نفت ایران خواند و افزود: بانک اطلاعاتی جامعی از داده های نفت در مراحل مختلف تولید و توسعه مورد نیاز است تا بتوان از طریق آن، ریسک اجرای پروژه های ژئومکانیک را کنترل و مدیریت کرد.

هندی در عین حال تاکید کرد: باید در این مسیر قدم بگذاریم، پروژه هایی از این جنس را تعریف کنیم و ریسک آن را بپذیریم تا بتوانیم به معنای واقعی در فعالیت های صنعت نفت به ژئومکانیک نفت تجهیز شویم.

وی شرکت‎های ایرانی صاحب صلاحیت برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید را به حرکت به سمت ژئومکانیک نفت ترغیب کرد.

دومین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با شعار «کاهش مخاطرات اکتشاف و تولید» از صبح امروز (پنجم بهمن ماه) در سالن همایش های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آغاز بکار کرده است و هفتم بهمن ماه پایان می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز